Poet skrev:E ju sthlmare.. vi tycker inte målning ska ge några poäng överhuvudtaget..Alldeles för subjektivt.. det ska va en separat "kul" grej som ngn kan få en pokal för. Bara för att du e duktig på att måla så blir du i min värld inte bättre på spelet för det...
Och ingen har någonsin spelat in 100p på en turnering. Räkna med att top 1-3 kommer ligga 1-2 poäng ifrån varandra.. då är 4p helt sjukt mkt.
Jag håller nog faktiskt med här. 4p i toppen är sjukt mycket.
Att ha målningspoäng för att få folk att komma med schyssta arméer är en sak, att ge extra turneringspoäng till en vinnare av best painted ser jag ingen poäng med.
Imo så är det bättre att separera målning och spel. Att subjektivt godtyckligt dela ut lite poäng till folk här och där i en turnering känns bara fel.
Bäste målare får en pokal, bäste spelare får en. Känns mest rättvist, men det e kanske lätt för mig att säga som inte är en aspirant på målningspoäng...
Har man nu inget målningspris så kan det väl vara ok med lite bonuspoäng till de bästa målarna.
Senast redigerad av 1 refabricated, redigerad totalt 18 gånger.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Nu har jag visserligen dålig koll på hur toppspelarnas arméer ser ut, men hur många av dem är det som får vara med i Best Painted om en domare/jury plockar ut de som får vara med? Det är ju inte direkt så att David Gustafsson planerar för en comeback (vad jag vet).
Yabob skrev:Nu har jag visserligen dålig koll på hur toppspelarnas arméer ser ut, men hur många av dem är det som får vara med i Best Painted om en domare/jury plockar ut de som får vara med? Det är ju inte direkt så att David Gustafsson planerar för en comeback (vad jag vet).
Kickern är oftast aspirant på bägge priserna. Men annars är det ingen jättevanlig combo förstås.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham