Frågor kring Defcon 2018

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Aouto

Re: Frågor kring Defcon 2018

Inlägg av Aouto »

Hylander skrev:Anses Celestine vara en named character?
Det gör hon.
Kommer ut med ett förtydligande kring vilka modeler som inte anses vara named charakter senast i kväll.

senberg

Inlägg av senberg »

Tack för de snabba svaren!
Aouto skrev:
senberg skrev:Apropå att man ska välja codex eller index per detachment: om man väljer index, får man välja datasheets som skrivits över i ett codex?
I ett detachmnet måste samtliga enheter komma från samma källa du bettalar poängen från den källan och tar regler från den källan.

Svaret missade vad jag var ute efter. Får man spela en Tactical Squad i ett index detachment även fast den har ett nytt datasheet i ett codex?
senberg skrev: Vad betyder det att index detachment får använda regler från codex? Om det står typ att alla enheter får nån ability, får dom inte det? Om man står inom nån codex regel typ reroll to hit inom 6” från en chapter master, får man inte det? Om en codex psyker buffar en eller skjuter på en, påverkas man inte då?
Alla enheter i ett detachment måste köpas från samma källa antingen codex eller index (och tar då alla regler med sig från den, dvs ett detachment från index kan inte använda några regler / strategems etc. från codex).

Förtydligande för att göra det glasklart; om man har en codex captain, får han buffa index enheter omkring sig med rerolls?
senberg skrev: Om man får spela överskrivna index datasheets och codex datasheets, hur funkar highlander mellan dom?
Förstår inte frågan

Om man väljer en codex Tactical Squad som troop i ett codex detachment, får man i ett index detachment välja en index Tactical Squad som nästa troop?

Aouto

Inlägg av Aouto »

senberg skrev:Tack för de snabba svaren!
Aouto skrev:
senberg skrev:Apropå att man ska välja codex eller index per detachment: om man väljer index, får man välja datasheets som skrivits över i ett codex?
I ett detachmnet måste samtliga enheter komma från samma källa du bettalar poängen från den källan och tar regler från den källan.

Svaret missade vad jag var ute efter. Får man spela en Tactical Squad i ett index detachment även fast den har ett nytt datasheet i ett codex?
-Ja det får du.
senberg skrev: Vad betyder det att index detachment får använda regler från codex? Om det står typ att alla enheter får nån ability, får dom inte det? Om man står inom nån codex regel typ reroll to hit inom 6” från en chapter master, får man inte det? Om en codex psyker buffar en eller skjuter på en, påverkas man inte då?
Alla enheter i ett detachment måste köpas från samma källa antingen codex eller index (och tar då alla regler med sig från den, dvs ett detachment från index kan inte använda några regler / strategems etc. från codex).

Förtydligande för att göra det glasklart; om man har en codex captain, får han buffa index enheter omkring sig med rerolls?
-Ja. du kan dock inte lägga strategems på honom.
senberg skrev: Om man får spela överskrivna index datasheets och codex datasheets, hur funkar highlander mellan dom?
Förstår inte frågan

Om man väljer en codex Tactical Squad som troop i ett codex detachment, får man i ett index detachment välja en index Tactical Squad som nästa troop?
-Nej

jag har även updaterat först posten och första posten i Defcon 2018 med vad som menas med named charakter.

Necron

Inlägg av Necron »

Bara så att jag förstår, att Highlander gäller inom hela armen betyder alltså att om jag tex tar två Craftworlds detachments med 1 Flyer i varje så kan inte båda flygarna vara samma datasheet tex två Hemlocks?

Aouto

Inlägg av Aouto »

Necron skrev:Bara så att jag förstår, att Highlander gäller inom hela armen betyder alltså att om jag tex tar två Craftworlds detachments med 1 Flyer i varje så kan inte båda flygarna vara samma datasheet tex två Hemlocks?
Korrekt

thismeanswarmate

Inlägg av thismeanswarmate »

C´tan shard of the Deceiver
C´tan shard of the Night Bringer
The Yncarne
Solitaire
Swarm Lord
Jag hajade inte riktigt hur ni menade i första posten. Räknas dessa som named characters, och man får inte spela med dom?
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Aouto

Inlägg av Aouto »

thismeanswarmate skrev:
C´tan shard of the Deceiver
C´tan shard of the Night Bringer
The Yncarne
Solitaire
Swarm Lord
Jag hajade inte riktigt hur ni menade i första posten. Räknas dessa som named characters, och man får inte spela med dom?
Dessa charakters är tillåtna

CovenantGuardian

Inlägg av CovenantGuardian »

Kommer nya uppdragen från Chapter approved användas?

Aouto

Inlägg av Aouto »

CovenantGuardian skrev:Kommer nya uppdragen från Chapter approved användas?
ja det är lika stor chans att en av dom nya uppdragen kommer spelas som dom gamla.

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Är The Sanguinor förbjuden?
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar