Det gör hon.Hylander skrev:Anses Celestine vara en named character?
Kommer ut med ett förtydligande kring vilka modeler som inte anses vara named charakter senast i kväll.
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Det gör hon.Hylander skrev:Anses Celestine vara en named character?
Förstår inte fråganAouto skrev:I ett detachmnet måste samtliga enheter komma från samma källa du bettalar poängen från den källan och tar regler från den källan.senberg skrev:Apropå att man ska välja codex eller index per detachment: om man väljer index, får man välja datasheets som skrivits över i ett codex?
Svaret missade vad jag var ute efter. Får man spela en Tactical Squad i ett index detachment även fast den har ett nytt datasheet i ett codex?
Alla enheter i ett detachment måste köpas från samma källa antingen codex eller index (och tar då alla regler med sig från den, dvs ett detachment från index kan inte använda några regler / strategems etc. från codex).senberg skrev: Vad betyder det att index detachment får använda regler från codex? Om det står typ att alla enheter får nån ability, får dom inte det? Om man står inom nån codex regel typ reroll to hit inom 6” från en chapter master, får man inte det? Om en codex psyker buffar en eller skjuter på en, påverkas man inte då?
Förtydligande för att göra det glasklart; om man har en codex captain, får han buffa index enheter omkring sig med rerolls?
senberg skrev: Om man får spela överskrivna index datasheets och codex datasheets, hur funkar highlander mellan dom?
-Ja. du kan dock inte lägga strategems på honom.senberg skrev:Tack för de snabba svaren!
-Ja det får du.Aouto skrev:I ett detachmnet måste samtliga enheter komma från samma källa du bettalar poängen från den källan och tar regler från den källan.senberg skrev:Apropå att man ska välja codex eller index per detachment: om man väljer index, får man välja datasheets som skrivits över i ett codex?
Svaret missade vad jag var ute efter. Får man spela en Tactical Squad i ett index detachment även fast den har ett nytt datasheet i ett codex?
Alla enheter i ett detachment måste köpas från samma källa antingen codex eller index (och tar då alla regler med sig från den, dvs ett detachment från index kan inte använda några regler / strategems etc. från codex).senberg skrev: Vad betyder det att index detachment får använda regler från codex? Om det står typ att alla enheter får nån ability, får dom inte det? Om man står inom nån codex regel typ reroll to hit inom 6” från en chapter master, får man inte det? Om en codex psyker buffar en eller skjuter på en, påverkas man inte då?
Förtydligande för att göra det glasklart; om man har en codex captain, får han buffa index enheter omkring sig med rerolls?
-NejFörstår inte frågansenberg skrev: Om man får spela överskrivna index datasheets och codex datasheets, hur funkar highlander mellan dom?
Om man väljer en codex Tactical Squad som troop i ett codex detachment, får man i ett index detachment välja en index Tactical Squad som nästa troop?
KorrektNecron skrev:Bara så att jag förstår, att Highlander gäller inom hela armen betyder alltså att om jag tex tar två Craftworlds detachments med 1 Flyer i varje så kan inte båda flygarna vara samma datasheet tex två Hemlocks?
Jag hajade inte riktigt hur ni menade i första posten. Räknas dessa som named characters, och man får inte spela med dom?C´tan shard of the Deceiver
C´tan shard of the Night Bringer
The Yncarne
Solitaire
Swarm Lord
Dessa charakters är tillåtnathismeanswarmate skrev:Jag hajade inte riktigt hur ni menade i första posten. Räknas dessa som named characters, och man får inte spela med dom?C´tan shard of the Deceiver
C´tan shard of the Night Bringer
The Yncarne
Solitaire
Swarm Lord
ja det är lika stor chans att en av dom nya uppdragen kommer spelas som dom gamla.CovenantGuardian skrev:Kommer nya uppdragen från Chapter approved användas?