Warhammer 40k på Lincon 2014
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: Warhammer 40k på Lincon 2014
Tja! Två listbyggarfrågor:
Kommer imperial knights vara tillåtna? Jag hajjar att man inte kommer kunna spela den codexen som primary eftersom tre knights kompar 8(!), men är det OK att ta en knight som IK-detachment?
Och hur ser ni på formations - är dom tillåtna, och hur många formations får man i så fall ta?
Kommer imperial knights vara tillåtna? Jag hajjar att man inte kommer kunna spela den codexen som primary eftersom tre knights kompar 8(!), men är det OK att ta en knight som IK-detachment?
Och hur ser ni på formations - är dom tillåtna, och hur många formations får man i så fall ta?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Nu är jag inte arrangör, men det står ju att det som är med i kompmallen är ok. Så är det med där (vissa data slates är det) så är dom förmodligen ok.fredrik skrev:Tja! Två listbyggarfrågor:
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Pärssi behöver nog uppdatera informationen i första posten, då den är skriven innan vi gjorde om mallen. Skulle gissa på att det är huvuddokumentet (inga appendix) som gäller, men det är bättre att han får svara på det själv.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Tillåt alla appendixar. Måste testas och bäst att göra det på en stor turnering.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag kan snabbkompa Death Korps så kan de också få va med.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Super heavies == 
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
vi kommer enbart tillåta Swedish Comp 40K main document på Lincon 2014, dvs inte något Appendix.
helt enkelt för det ännu är för oprövat.
Ok, tack för svaret. Hur är det med formations då - några begränsningar på hur många formations man kan ta i armén? Kan jag exempelvis ta både skyblight och deathleapers assasin squad till mina nids?Pärssi skrev:vi kommer enbart tillåta Swedish Comp 40K main document på Lincon 2014, dvs inte något Appendix.
GWs egna regler för formations gäller;fredrik skrev:Ok, tack för svaret. Hur är det med formations då - några begränsningar på hur många formations man kan ta i armén? Kan jag exempelvis ta både skyblight och deathleapers assasin squad till mina nids?
When you choose an army, you can take a Formation as a special form of
Detachment. Unless otherwise stated, you can take any number of Formations in your
army, and each is considered to be a completely separate Detachment, regardless of how
many units make it up.
Toppen - tack för hjälpen Pärssi!