contest grejjen är något som är på finjusteringen som jag funderar över.Stefan skrev:Tycker otroligt subjektivt att min land raider till BA som inte får contesta osv behandlas lite taskigt, kan man inte ha dedicated under en viss poäng t ex som inte får göra det?
Ursprungstanken till att dedicated transports inte ska kunna contesta har inte bara med poängkostnad att göra, precis som förra gången ställer jag mig ambivalent till dedicated transports vara eller icke vara.
Detta var ursprungsanledningarna till dedicated transports icke kontestande.
* Poängkostnaden, ofta är underpriserade. Förslag på lösning: poänggräns på contest.
* Dom tar inte upp någon FoC-slot (detta väger för egen del tyngre än poängkostnad), finns annat som inte tar upp FoC som kan konstesta men inte i samma magnitud.
* Det är extrem enkelt att contesta när det inte är någon outscoring utan att bara ha en enhet i. Det nämdes nån gång under nån playtest att det var extremt enkelt att gömma en enhet, droppa squadden late game och bara burna över med en rhino för att contesta.
* Inte uppmuntra MSU
* Inte uppmuntra Mechat
Det är bara i occupation och att contesta quarters som dedicated transports inte räknas.