LinCon 2016

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: LinCon 2016

Inlägg av Neth_Oni »

nja, det enda de säger är väl att GMC inte får cover av "area terrain", även om de är helt inom gränserna för det. 25% ger dem fortfarande cover som jag förstått det

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: LinCon 2016

Inlägg av Hylander »

Neth_Oni skrev:nja, det enda de säger är väl att GMC inte får cover av "area terrain", även om de är helt inom gränserna för det. 25% ger dem fortfarande cover som jag förstått det
Aha ja då är nog frågan befogad.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: LinCon 2016

Inlägg av max_elmgren »

Då tänker jag inte spela gående monster. Och inte barbed hierodule heller. En venomthropes buff blir 100 ggr sämre. Men alltså måste hela monstrets bas vara i terrängen. Skogar som man står med 25% av monsterbasen i blir då cover eller inte?

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: LinCon 2016

Inlägg av Aouto »

Neth_Oni skrev:nja, det enda de säger är väl att GMC inte får cover av "area terrain", även om de är helt inom gränserna för det. 25% ger dem fortfarande cover som jag förstått det
korrekt

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: LinCon 2016

Inlägg av Neth_Oni »

provar här också: Är de nya versionerna av Chaos supplementen tillåtna eller är det de gamla som gäller?

zappabear
Inlägg: 26
Blev medlem: 18 dec 2013, 12:13

Re: LinCon 2016

Inlägg av zappabear »

Får man lira Unbound?

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: LinCon 2016

Inlägg av Aouto »

zappabear skrev:Får man lira Unbound?
Nej bara battle forged. Förtydligar första posten
Neth_Oni skrev:provar här också: Är de nya versionerna av Chaos supplementen tillåtna eller är det de gamla som gäller?
Nej, endast det som fans ute när komp malen spikades.

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: LinCon 2016

Inlägg av Aouto »

Det visade sig att jag glömt en del i Cover reglerna då dom även gäller Super Heavy Vehicles.
max_elmgren skrev:Då tänker jag inte spela gående monster. Och inte barbed hierodule heller. En venomthropes buff blir 100 ggr sämre. Men alltså måste hela monstrets bas vara i terrängen. Skogar som man står med 25% av monsterbasen i blir då cover eller inte?
Det kommer inte bli någon ändring hur jag kommer tillämpa cover reglerna men jag förtydligar hur det är tänkt med en bild:
Tillämpning av cover
jag hoppas den är tillräckligt pedagogisk

Allain
Inlägg: 249
Blev medlem: 05 mar 2012, 13:12

Re: LinCon 2016

Inlägg av Allain »

Vad gäller för nya SM-psychic powers? Jag frågar eftersom Telepathy och Daemonology kan kompa och SM:s nya powers kom efter att kompmallen sattes.
Mikael Ek

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: LinCon 2016

Inlägg av Hylander »

Allain skrev:Vad gäller för nya SM-psychic powers? Jag frågar eftersom Telepathy och Daemonology kan kompa och SM:s nya powers kom efter att kompmallen sattes.
De får väl inte användas då det har dykt upp efter mallen spikades?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar