LinCon 2016

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Allain
Inlägg: 249
Blev medlem: 05 mar 2012, 13:12

Re: LinCon 2016

Inlägg av Allain »

Så tolkar jag det också, men eftersom det inte är nya units/formationer tyckte jag att det var bra med ett förtydligande.
Mikael Ek

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: LinCon 2016

Inlägg av Hylander »

Allain skrev:Så tolkar jag det också, men eftersom det inte är nya units/formationer tyckte jag att det var bra med ett förtydligande.
JA, det skadar väl aldrig.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: LinCon 2016

Inlägg av Aouto »

Aouto skrev: - Supplement,Psykick power, formationer och regler publicerade/utgivna efter den 6/4(dagen komp malen släpptes) är inte tillåtna på Turneringen.

Räcker det som förtydligande ?

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: LinCon 2016

Inlägg av Hylander »

Aouto skrev:
Aouto skrev: - Supplement,Psykick power, formationer och regler publicerade/utgivna efter den 6/4(dagen komp malen släpptes) är inte tillåtna på Turneringen.

Räcker det som förtydligande ?
Ja, det tycker jag och till viss del skulle det räckt innan också.

Men, jag har funderat lite kring detta då just ni hamnade lite illa med en massa GW släpp tätt inpå turneringen.

En allmän formulering, som jag tro att jag kommer använda till de arr jag är med på, är något i stil med:

" Allt nytt som tillkommit till spelet efter X/X (listinskick eller mallsläpp) är inte tillåtna. "

Ibland när man vill förtydliga med exempel så som meningen ovan så tolkar folk det som att bara det inte får inkluderas. En codex skulle säkerligen någon glädjeläsa som att den inte är regler och därmed får användas osv. Det är svårt att skriva så man slipper en massa följdfrågor :)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: LinCon 2016

Inlägg av Enochia »

Skickar man in listan till samma adress som man anmäler sig på?
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: LinCon 2016

Inlägg av Aouto »

Enochia skrev:Skickar man in listan till samma adress som man anmäler sig på?
ja det är samma mejl!

mutanton
Inlägg: 51
Blev medlem: 09 jun 2010, 17:17

Re: LinCon 2016

Inlägg av mutanton »

Är systrarnas formationer tillåtna?

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: LinCon 2016

Inlägg av Aouto »

mutanton skrev:Är systrarnas formationer tillåtna?
Om det är Apocalyps formationerna så är svaret nej tyvärr. Inget som är märkt gjort för apocalyps får användas på Lincon bara "vanligt" 40k.
Har dom några andra formationer som jag inte känner till? för i så fall ska dom vara godkända.

mutanton
Inlägg: 51
Blev medlem: 09 jun 2010, 17:17

Re: LinCon 2016

Inlägg av mutanton »

Deras codex är från 6th, då fanns ej formationer i "vanligt" 40k, hade den släppts till 7th hade de nog inte varit endast till apocalypse. Jag tänkte att om ni ändå tillåter titaner och grejer så kunde det vara värt att fråga, de är ju inte jätteläskiga direkt.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LinCon 2016

Inlägg av Flogger »

mutanton skrev:Deras codex är från 6th, då fanns ej formationer i "vanligt" 40k, hade den släppts till 7th hade de nog inte varit endast till apocalypse. Jag tänkte att om ni ändå tillåter titaner och grejer så kunde det vara värt att fråga, de är ju inte jätteläskiga direkt.
+1
Släpp in de rackarna, de är ju bara lite roligare för systrar, vore väl kul om någon spelade systrar med tuffa formationer som ingen sett tidigare? De är fortfarande helt weak och sämst och knappt en riktig armé.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar