Lincon 2018 Q&A

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Aouto
Inlägg: 169
Blev medlem: 01 dec 2013, 22:58

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Aouto »

kraftman skrev:Det står inte VAR de fasta objektiven placerats så det undrar jag iaf..
12 in från kanterna och 24 i mellan alla objectiv

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Pärssi »

CovenantGuardian skrev:Assault Dice appen från GW, är den tillåten? Är lätt, den bästa tidsspararen jag har hittat.
den rekommderas, mycket bra när man är uppe i 40+ tärningar som ska slås. se bara till att hela tiden ha med din motspelare och visa när du "rullar" så att denne har koll på vad som händer.

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Pärssi »

Stanich skrev:Med er anti stratagem som ni ändrat idag. Menas det alltså att man kan negata Raven guard? Isåfall har ni gjort hela min armé ospelbar. Snälla gör ett undantag...
denna kommer bara att fungera from att matchen är igång.

Svarten
Inlägg: 67
Blev medlem: 04 jan 2009, 02:18
Ort: Grödinge

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Svarten »

Spikas reglerna idag, eller blir det förlängt?

Stanich
Inlägg: 147
Blev medlem: 09 sep 2013, 13:13
Ort: Stockholm / Nacka

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Stanich »

Pärssi skrev:
Stanich skrev:Med er anti stratagem som ni ändrat idag. Menas det alltså att man kan negata Raven guard? Isåfall har ni gjort hela min armé ospelbar. Snälla gör ett undantag...
denna kommer bara att fungera from att matchen är igång.
Tack! :)

shadowww
Inlägg: 34
Blev medlem: 13 nov 2011, 16:58

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av shadowww »

"Om båda detachments enbart innehåller enheter med Keyword Drukhari så räknas deras Faction Keywords enbart i respektive detachment för Highlander, dvs du kan spela ett <Obsession X> detachment och ett <Obsession Y> detachment och får duplicera inom respektive utan att räkna army-wide vilka enheter du måste ta för att få duplicera. OBS: alla andra restriktioner nämnda gäller som vanligt."

Hänger inte helt med så kan någon förtydliga?
Gör detta så att jag kan köra en battalion med två Archons?

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Pärssi »

shadowww skrev:"Om båda detachments enbart innehåller enheter med Keyword Drukhari så räknas deras Faction Keywords enbart i respektive detachment för Highlander, dvs du kan spela ett <Obsession X> detachment och ett <Obsession Y> detachment och får duplicera inom respektive utan att räkna army-wide vilka enheter du måste ta för att få duplicera. OBS: alla andra restriktioner nämnda gäller som vanligt."

Hänger inte helt med så kan någon förtydliga?
Gör detta så att jag kan köra en battalion med två Archons?
Ja, om de är det enda HQ valet för den obsession du valt.

Pärssi
Inlägg: 1108
Blev medlem: 01 sep 2010, 09:47

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Pärssi »

Format o missionpack är spikade.

Vi kommer bara ändra för att förtydliga.

Fråga gärna en gång för mycket om ni är osäkra på om er lista är legal (PM eller här i tråden). TO-polisen kommer att vara obarmhärtigt på turneringen när listor kontrolleras :twisted:

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Trulsante »

Kan jag ta mer än en repressor? Den är en forgeworldmodell och dedicated transport för systrar.

Skickat från min STF-L09 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Lincon 2018 Q&A

Inlägg av Trulsante »

Fan va jag tjatar, men, kan jag spela med forgeworld-custodes-preview-reglerna? https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... eb2018.pdf
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar