Listor Defcon

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

senberg
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 jul 2017, 13:15
Ort: Stockholm

Re: Listor Defcon

Inlägg av senberg »

@Erik Damborg
Din enhet med Wulfen verkar vara överbetald. Jag får det till 197p istället för 212p efter lite övervägande ^^ .

5x Wulfen 140
2x Thunder Hammer 32
2x Storm Shield 10
1x Frost Claws 15
2x Wulfen Claws 0
Senast redigerad av 1 senberg, redigerad totalt 26 gånger.

Användarvisningsbild
Naz87
Inlägg: 646
Blev medlem: 26 jun 2013, 22:55
Ort: Stockholm, Sweden

Re: Listor Defcon

Inlägg av Naz87 »

senberg skrev:@Erik Damborg
Din enhet med Wulfen verkar vara överbetald. Jag får det till 207p istället för 212p.

5x Wulfen 140
2x Thunder Hammer 32
2x Storm Shield 10
1x Frost Claws 15
2x Wulfen Claws 0
Jag får det till 197p

senberg
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 jul 2017, 13:15
Ort: Stockholm

Re: Listor Defcon

Inlägg av senberg »

@Markus Fridolfsson
Dina Troupes är överbetalda, antagligen då du inte gått ner i pris efter chapter approved uppdateringarna. 125p respektive 135p.

5x Troupe 75
3x Fusion pistol 27
2x Shuriken pistol 0
3x Caress 21
2x Blade 2

5x Troupe 75
3x Fusion pistol 27
2x Shuriken pistol 0
3x Kiss 27
2x Embrace 6

Din andra enhet med Skyweavers är underbetalda. Om 6st kostar 336p kan inte 5st kosta 224p :)

CovenantGuardian
Inlägg: 105
Blev medlem: 10 maj 2017, 07:38
Ort: Stockholms Län

Re: Listor Defcon

Inlägg av CovenantGuardian »

johann skrev:Sant sant! Vi får se vad tobbe säger helt enkelt. ( men ha astra och marines i samma detachent går bra, de blir dock ett imperium detachment och torskar cadia/raven guard bonusarna samt stratagems. Det har jag inte tolkat som att det kompats bort)
Men enligt GWs regler kan du inte köpa enheter om dessa finns i ett Codex. Endast enheter/wargear som det ej finns regler för i codex kan användas från en index.

Detta verkar göra Johan Norrman(index inceptors över codex inceptors) och Staffan Enbergs(index ratlings över codex ratlings) listor olagliga, kanske någon mer det var vissa listor som kom in sent som jag har inte kollat.

https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... y_en-1.pdf sida 6

Jonas
Inlägg: 222
Blev medlem: 24 sep 2012, 02:14

Re: Listor Defcon

Inlägg av Jonas »

Om jag vill ta en extra Relic med stratagemen, måste det stå med i listan då? Och måste jag ta den i varje match i så fall?

Gäller det i så fall alla Stratagems som man kan använda innan matchen?

Måste man välja psychic powers innan oxå, och ha samma varje match?

mutanton
Inlägg: 51
Blev medlem: 09 jun 2010, 17:17

Re: Listor Defcon

Inlägg av mutanton »

Ojoj, Jag skyller på battlescribe, Julen och Johannes. Anton engströms lista har alltså 100 oanvända pts, är det ok om Jag slänger in en femma heavybolter retributors med combiplasma på bosssystern? 100pts jämt. Alla tillhör order of rulla om ettor inom sex av canonessorna. En canonessa har chainsword, en relikblad, en eviscerator. Den med chainsword är warlord, hon med eviscerator leder dominions och seraphims i ett outriderdetachement. Så, tror att det var allt:)

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Listor Defcon

Inlägg av kraftman »

Glöm inte chapter approved för poäng odyl.

senberg
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 jul 2017, 13:15
Ort: Stockholm

Re: Listor Defcon

Inlägg av senberg »

CovenantGuardian skrev:
johann skrev:Sant sant! Vi får se vad tobbe säger helt enkelt. ( men ha astra och marines i samma detachent går bra, de blir dock ett imperium detachment och torskar cadia/raven guard bonusarna samt stratagems. Det har jag inte tolkat som att det kompats bort)
Men enligt GWs regler kan du inte köpa enheter om dessa finns i ett Codex. Endast enheter/wargear som det ej finns regler för i codex kan användas från en index.

Detta verkar göra Johan Norrman(index inceptors över codex inceptors) och Staffan Enbergs(index ratlings över codex ratlings) listor olagliga, kanske någon mer det var vissa listor som kom in sent som jag har inte kollat.

https://whc-cdn.games-workshop.com/wp-c ... y_en-1.pdf sida 6
Absolut, i vanliga turneringar, men i den här turneringen får man enligt svar i frågetråden köpa t.ex. tactical från index i ett indexdetachment.

senberg
Inlägg: 57
Blev medlem: 19 jul 2017, 13:15
Ort: Stockholm

Re: Listor Defcon

Inlägg av senberg »

Jonas skrev:Om jag vill ta en extra Relic med stratagemen, måste det stå med i listan då? Och måste jag ta den i varje match i så fall?

Gäller det i så fall alla Stratagems som man kan använda innan matchen?

Måste man välja psychic powers innan oxå, och ha samma varje match?
Från regelposten:
7. Alla reliker eller motsvarande du skall använda skall skrivas ut i listan när den skickas in.

Så ja för relics, inte för stratagems i allmänhet.

Ändrat:
I instruktionsposten för hur man skriver listan står det att man ska skriva psychic powers.
Senast redigerad av 1 senberg, redigerad totalt 26 gånger.

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Listor Defcon

Inlägg av kraftman »

Enligt Tobias i exempel så ska man skriva ut sina psychic powers i listan också !
Det har iaf jag gjort och det står med i beskrivningen av hur armélistan ska skrivas...så punkt 2 stämmer inte.
Innan matchen:
1. Utväxla armélistor
2. Välj Warlord Traits, Psychic Powers, etc

Skriv svar