Lincon 2019 info

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Kangee
Inlägg: 124
Blev medlem: 30 jul 2014, 11:57

Lincon 2019 info

Inlägg av Kangee »

Warhammer 40K 8th ed.

Matched Play.
1750 poäng. Cut-of för nya släpp den 19 maj.
Vi kommer använda ITC formatet för arme byggandet: https://docs.google.com/document/d/1bUs ... h9WhCTxsIo

Listor: Vi använder Best Coast Pairings app (kan laddas ned i Android / iOS), du måste ha en användare i denna samt ha lagt upp din lista innan första matchen, hjälp finns på plats innan första matchen.

Missions
https://docs.google.com/document/d/1ozm ... sp=sharing


60 platser.
5 matcher fredag - lördag.

Priser:
Best General
Best in Show (målning & konvertering)
Best Sportsman

Schema:
Fredag 31 maj
09:00 registrering
10:00 Match 1
13:00 Lunch & Best in Show bedömning
14:30 Match 2
17:30 Rast
18:00 Match 3
21:00 Slut dag 1

Lördag 1 juni
09:30 Match 4
12:30 Lunch
13:30 Match 5
16:30 prisutdelning

Frågor och svar i denna tråden:
viewtopic.php?f=58&t=18722

Anmälan:
Anmäl er i best coast paring appen eller på https://www.bestcoastpairings.com/eventlanding/ujpcg854

Glöm inte att anmäla dig till konventet också:
https://www.lincon.se/

Vi kommer rapportera resultat till svenska40k samt ITC.
Senast redigerad av 1 Kangee, redigerad totalt 25 gånger.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Lincon 2019 info

Inlägg av Neth_Oni »

varför ska så många turneringar på sistone vara på en fredag? :(

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Lincon 2019 info

Inlägg av Yabob »

Kan inte svara för de andra, men LinCon har alltid varit på en fredag. I det här fallet är det i alla fall en ledig dag för de som inte jobbar klämdagar.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Kangee
Inlägg: 124
Blev medlem: 30 jul 2014, 11:57

Re: Lincon 2019 info

Inlägg av Kangee »

Nu med missions också.

Stefan-RT
Inlägg: 427
Blev medlem: 04 nov 2009, 10:44

Re: Lincon 2019 info

Inlägg av Stefan-RT »

Jag anmälde mig i BCP appen, sedan lyckades jag ”droppa” från turneringen, när jag fipplade runt.
Min avsikt är att delta i turneringen
// Stefan Eneman

Krukmakarn
Inlägg: 7
Blev medlem: 11 apr 2018, 08:59

Re: Lincon 2019 info

Inlägg av Krukmakarn »

Hej hej!

Tänkte köra lite Chaos Spacemarines på Lincon. Har två funderingar, den viktiga är, skulle jag kunna köra soulgrinders som defilers?
Tyckte defilermodellen var så sjukt ful att jag kunde inte med att köpa den och köpte soulgrinder modellen istället... Hoppas det känns okay, kan inte med att köpa defilers så som dom ser ut:P
En kompromiss om det känns lurigt är kanske att jag konverterar på vapen så det ser mer "korrekt" ut från vapensidan i alla fall?

Den andra funderingen är lite kring hur mycket terräng ni kör. Typ, antal ruiner per bord och ungefärlig storlek och höjd i snitt, jag behöver inget exakt eller så, funderar mer ifall det är så pass att det går att köra närstridstrupper? Brukar bli bökigt om det inte finns något att gömma sig bakom på vägen fram

Stort tack! JAG SKA PÅ MIN FÖRSTA TURNERING:D!!!!

Kangee
Inlägg: 124
Blev medlem: 30 jul 2014, 11:57

Re: Lincon 2019 info

Inlägg av Kangee »

Krukmakarn skrev:Hej hej!

Tänkte köra lite Chaos Spacemarines på Lincon. Har två funderingar, den viktiga är, skulle jag kunna köra soulgrinders som defilers?
Tyckte defilermodellen var så sjukt ful att jag kunde inte med att köpa den och köpte soulgrinder modellen istället... Hoppas det känns okay, kan inte med att köpa defilers så som dom ser ut:P
En kompromiss om det känns lurigt är kanske att jag konverterar på vapen så det ser mer "korrekt" ut från vapensidan i alla fall?

Den andra funderingen är lite kring hur mycket terräng ni kör. Typ, antal ruiner per bord och ungefärlig storlek och höjd i snitt, jag behöver inget exakt eller så, funderar mer ifall det är så pass att det går att köra närstridstrupper? Brukar bli bökigt om det inte finns något att gömma sig bakom på vägen fram

Stort tack! JAG SKA PÅ MIN FÖRSTA TURNERING:D!!!!
Hej

Jag försökte svara på dina frågor i den andra tråden hoppas att det ger några svar. Kull att du ska komma och spela din första turnering på Lincon.

Markus

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Lincon 2019 info

Inlägg av daskad »

Behöver tyvärr hoppa av, hoppas ni har en bra turnering ändå ;)

//Felix Thuresson
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

thismeanswarmate
Inlägg: 218
Blev medlem: 31 jul 2013, 05:13

Re: Lincon 2019 info

Inlägg av thismeanswarmate »

Jag måste tyvärr avanmäla mig med.

// Johannes Wadin
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Skriv svar