Ris & Ros Lincon 2012

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Yautja

Ris & Ros Lincon 2012

Inlägg av Yautja »

Vi tar som vanligen gärna emot all konstruktiv kritik och hyllande stämningskörer om hur vi skötte Warhammerturneringen i 40k i år. Jag kan ju säga att inför varje DefCon/LinCon går jag igenom dessa trådar när jag bygger nya tournament packs så er åsik gör skillnad.

Terräng? Lokal? Missions? Lottning? Etc etc, allt ni kan tänkas komma på.

Vi har noterat strulet med slutresultatet och ska ta counter measures i framtida turneringar så detta inte ska hända igen :)

kör på
/Swen
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Användarvisningsbild
Lillen

Re: Ris & Ros Lincon 2012

Inlägg av Lillen »

Live rapportering hade varit awsome för oss som inte var där. Så man kan följa med även om man måste jobba. :)

Mvh

Lennart

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Tycker att överlag var allt bra, funktionell och snygg terräng. 3h match räcker fint, det enda är skyfall som är lite väl random.
Tack för ett bra arrangemang!

Bronson

Inlägg av Bronson »

Ros:
*Terrängen va bra på de bord jag spelade på (som vanligt måste jag nog säga)
*Uppdragen va bra och roliga
*Arrangemanget i det hela väldigt bra!

Ris:
*Poängsystemet slår extremt hårt och på ett par tärningar kan en match svänga från vinst till förlust, hade gärna sett lite fler nivåer.
*Kompens påverkan. En komp 0 som möter -3 får inte ut nåt av det. Gärna en liten del aktiv komp.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Ros:

Askul att spela utan victorypoints, äntligen spelar vi 5th som alla andra :)
80% bra terräng, på bord 25+ började den snabbt sina.
Kul med win-loss liknande system, hade faktiskt gärna sett en nivå mindre än det var nu, kommer testa detta på nån mindre turnering i sommar för att se hur det slår. Speciellt kul med winloss och 6 matcher.

Ris:

Sista matchens objectivespam var lite väl mycket olika objectives att hålla koll på under Sista matchen, lägg gärna en sån krångelmatch på match 2 eller 3.
Skyfall behöver skrivas om för att inte mishappa, mishap på den påverkar matchen till lite pajasvarning.
Hålla Quarters+hållamitten är aldrig en rolig combo, det är för många matchups där en person har garanterad 3-1 i grund, sen spelar man bara om kp.
Deploya quarters + in i hans deployment borde varit tydligare, hans zon är ju hela 25%aren men man får ju inte nyttja 12" från mitten själv, fick motståndaren det? Många spelade olika där, förtydliga till nästa gång.
Borde varit ett till DoW deployment.
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag tänkte skriva lite här, men ser att Snot precis skrivit alldeles utmärkt, jag håller med allt, både ris och ros!
Tack för en skitbra turnering!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
NordBon

Inlägg av NordBon »

Meatgrinder och Quarters failar en aning då den som håller mitten lätt kan hålla samtliga quarters. (givetvis med fler än en enhet)
Hade det varit okej om Mittcirkeln inte hörde till någon quarter.

Annars bra terräng och tider.
If you're the last man standing, you're not fighting hard enough

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Ros:
- Bra terräng.
- Snabbt med lottning
- Kul med nytt upplägg på missions

Ris:
- Att målningen inte kom med (och även inte som det var sagt i foldern)
- Skyfall (Bra grundidé men se dem som poddar för impassable och låt dem hamna på modeller)
- Lite tydligare innan med tiebreaker tex

Ros till LinCon
- Burgarna.

Ris till LinCon.
- Inte kul att få böter på fredagen... Självfallet är det mitt eget fel som tog fredagen som en helgdag på parkeringen men det ger ett tråkigt intryck av konventet vilket de kanske inte vill ha.
- Släck i sovsalarna. Vi skall ju ändå sova där...

Stort tack till arramgörerna! Utan ert slit så blir det ju inget alls.
/P
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ros:

Missions och poängsystemet.
Terrängen
Folket

Ris:

Kom målningen inte med som det stod i foldern?

Annat beiget:

Lottningen i första matcherna... Hade oturen att möta lokala förmågor i båda.
Att jag sköt mig i foten när jag gjorde min lista. Jag ska aldrig mer försöka få 0 i LBK-mallen. Det har man f*n inget för.
Codex Grey Knights...
Att Clara inte vann best painted.

Annat skoj:

Att jag hann att kolla lite på "det onämnbara spelet" och även shoppa på mig lite figurer och en regelbok.

Vill tacka Sven och co. för ett bra jobb och ett trevligt bemötande. Toppbetyg till er.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Frejdruk

Inlägg av Frejdruk »

Jag tycker att utöver att skyfall inte borde kunna mishappa så borde man på något sätt stoppas från att lägga båda på precis samma ställe.

Gillade inte sista missionet; de andra var varierade i vilka uppdrag de innehöll, kändes det som, men sista med 11 objectives blev bara för mycket.

Ytterligare bra var hela uppstyrningen, bra organiserat :)

Kompen tycker jag skulle kunna påverka mer, att det enbart påverkar slutställningen är lite lite kanske, jag menar, för mig som hamnade runt 30 är ju egentligen 28 eller 34 (exempelvis) ganska irrelevant. Om det hade spelat in i varje enskild match hade det kunnat vara intressantare.

Skriv svar