Typ av PW

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Typ av PW

Inlägg av Flygmaskin »

Behöver man skriva ut på listan vad för slags Power Weapon dockorna har? Om man behöver det så har jag glömt det...
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Typ av PW

Inlägg av DHettNeck »

Flygmaskin skrev:Behöver man skriva ut på listan vad för slags Power Weapon dockorna har? Om man behöver det så har jag glömt det...
Ja, det måste man.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Typ av PW

Inlägg av Flygmaskin »

Crap!

Tack!
Människomat, till exempel spannmål.

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Typ av PW

Inlägg av Apocswe »

Det är väl mest för att undvika folk som säger att modellen köper ett power weapon, sen bestämmer dom sig inför varje match vad modellen har för vapen, (svärd, yxa, hillebard osv osv) Funkar självklart i en friendly match, men blir lite väl mycket på turneringar...

"jaha, nu möter jag bara marines, utan 2+ armor, då har alla mina power weapons svärd. Nästa match blir mot Tyranider, då kittar vi power mauls på allihopa" osv osv osv...

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Typ av PW

Inlägg av Flygmaskin »

Förstår absolut varför det bör skrivas upp. Är ju inte alla som spelar med tydlig wysiwyg. Av gammal 5th vana missade jag det dock.
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
The Gretchin
Inlägg: 674
Blev medlem: 19 dec 2010, 11:04

Re: Typ av PW

Inlägg av The Gretchin »

Kan även vara bra för komparna att vad det är för typer av vapen. ;)
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Flygmaskin
Inlägg: 892
Blev medlem: 18 okt 2008, 11:24

Re: Typ av PW

Inlägg av Flygmaskin »

The Gretchin skrev:Kan även vara bra för komparna att vad det är för typer av vapen. ;)
Nej! 8-)
Människomat, till exempel spannmål.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Typ av PW

Inlägg av L3go »

oops. vågar man hoppas att detta ses som en "minor infraction" från arrs sida? åtminstone i de listor som skickats in för kompbedömning. kan absolut se problemet om man inte är tydlig i listan man förväntas ha med till turneringen, dock.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Typ av PW

Inlägg av Mortarion »

Om man inte har skrivit upp typ av PW i den inskickade listan så kommer det att kompas efter den sort som ger sämst komp i listan. Alla otydligheter kompas till listans nackdel. I övrigt ger det inga minus.

I listan som ni har med er till turneringen skall det framgå. Gör det inte det blir det minuspoäng.

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Typ av PW

Inlägg av pära »

Jag är kanske lite trög och har dålig koll på 6e men varför duger det inte bara med wysiwyg? (spelmässigt, för kompen fattar jag nu varför..)

Skriv svar