Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Nej det måste de inte. 500p delarna kan antingen få plats i din orginal CAD för 1000p. delen om du spelar en sådan. Eller vara en fristående formation/alliering/ny CAD.
Jag gillar starkt konceptet! Mest gillar jag att iaf jag, helt omöjligt kan förutse nån form av meta. Att försöka förutse vad andra kommer spela får det bara att snurra i huet på mig.
Jag kommer ta alla roliga units jag gillar spela med o twista/tvinga in dem i de tre blocken. Done.
Faktum är att det här på allvar fått mig att vilja åka på GC för första gången på länge. Hade man knött ihop matcherna på 2 dagar hade det vatt så gott som hemma!
Jag kommer ta alla roliga units jag gillar spela med o twista/tvinga in dem i de tre blocken. Done.
Faktum är att det här på allvar fått mig att vilja åka på GC för första gången på länge. Hade man knött ihop matcherna på 2 dagar hade det vatt så gott som hemma!
-
PatrikTorp
Riktigt coolt upplägg!
Måste börja nu men lista men kan för mitt liv inte bestämma vad jag vill spela?
Imperial fists
Night lords med Vrakskompisar( Men det var inget Forgeworld?)
Harlequins...
Beslut, beslut
Måste börja nu men lista men kan för mitt liv inte bestämma vad jag vill spela?
Imperial fists
Night lords med Vrakskompisar( Men det var inget Forgeworld?)
Harlequins...
Beslut, beslut
Skulle följande vara legit.....
1000
1 hq
2 troops
1 formation (Tau retaliation cadre, dvs 1 hq, 4 elite, 1 heavy)
500
3 elite
500
3 heavy
3 fast
1000
1 hq
2 troops
1 formation (Tau retaliation cadre, dvs 1 hq, 4 elite, 1 heavy)
500
3 elite
500
3 heavy
3 fast
Nej, Main-delen måste vara ett (1) detachment, och de två side-boardsen måste antingen vara egna detachments, eller få plats i Main-detachmentet.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Challenge accepted!MITTZ skrev:Jag gillar starkt konceptet! Mest gillar jag att iaf jag, helt omöjligt kan förutse nån form av meta. Att försöka förutse vad andra kommer spela får det bara att snurra i huet på mig.
...
Har många timmar på mig i jul uppe i norraste norrland(Arboga-trakten), platsen där bara renar hör dig skrika...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Trodde kravet enbart var attsä Slutresultatet skulle vara en battleforged lista? Iom att han har en Cad (1hq 2 troops) och en formation och sen fyller på sin Cad borde det vara ok?Katarsis skrev:Nej, Main-delen måste vara ett (1) detachment, och de två side-boardsen måste antingen vara egna detachments, eller få plats i Main-detachmentet.
Några exempel på hur det är tänkt vore trevligt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
LillePer skrev:Lite kort angående hur sideboardsen ska byggas:
Main är 1000p i ETT detachment och det ska vara en laglig armé. Dessa enheter är låsta och man kan inte lägga till wargear eller modeller till main från brädan.
Brädorna kan vara egna detachments eller få plats i main detachment. Det vanligaste exemplet är tex att main är en vanlig CAD och brädorna fyller ut de oanvända delarna av CADen. Men de kan också vara en egen formation eller del utav "decurion" formation.
Hoppas det stillade närmsta frågorna.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"