Ris och Ros

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Ris och Ros

Inlägg av LillePer »

Schemat har vi insett att det inte var optimalt. Start 9 ger 1h längre matpaus fördelat på de 2 tillfällena. Kanske även undersöka hur många som gynnas/använder det faktum att vi har sen start på fredag.

Angående kiosk/fika så ska vi ta upp det med gothcon och förmedla att våra förväntningar inte uppfylls i dagsläget.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Ris och Ros

Inlägg av Neth_Oni »

sen start på fredag tror jag inte spelar så stor roll. Vi som kommer långväga från kommer med största sannolikhet åka in dagen innan iaf

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Ris och Ros

Inlägg av DHettNeck »

LillePer skrev:Schemat har vi insett att det inte var optimalt. Start 9 ger 1h längre matpaus fördelat på de 2 tillfällena. Kanske även undersöka hur många som gynnas/använder det faktum att vi har sen start på fredag.
För oss som kommer långt ifrån är det en halvdan starttid. Vi har för långt för att kunna åka på morgonen på fredan så vi måste åka torsdag iaf. Altenativet är kanske att köra som VSK istället och bara ha en match på fredan, men då måste man ha två på söndan istället.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
RUNE
Inlägg: 699
Blev medlem: 21 maj 2012, 07:52

Re: Ris och Ros

Inlägg av RUNE »

Nu kan jag bara tala för mig och min polare som åker från Malmö men sen start på fredagen är bra för vår del. Vi slipper en övernattning på det sättet. Sovsalar i all sin ära men kan jag spara en natt så är det givetvis bättre. Sedan är det svårt att argumentera att alla andra ska rätta sig efter oss två men jag kan i alla fall hålla med om att det blev lite tight mellan matcherna. Då spelar jag en hord-armé förvisso.

Själva turneringen var väld genomförd. Organissationen fungerade bra. Bord/terräng var helt OK för min del. Lokalen var bra med både ljus och luften.

En tanke kunde vara att om någon domare utsågs till regeltolkare så kunde denna klä på sig en ilsket gul T-shirt eller något. Även om många regelfrågor löses vid borden genom att fråga grannen så känns det på något sätt bättre att en domare sköter alla tolkningar så det blir samma tolkningar för samtliga deltagare. Och den ilsket gula t-shirten skulle i så fall göra det lättare att hitta denna personen.

Det känns som Gothcon ledningen flyttar 40K/fantasy längre och längre bort från själva området. Det är trist eftersom det känns snart som om man är helt frikopplad från själva Gothcon. Bristen på kaffe och kiosk har påtalats så det behöver jag inte tjata på men det känns liksom inte oöverkomligt att lösa problemet. En funktionär, en kaffekokare och en termos löser kaffefrågan. Några lådor godis som funktionären säljer av mellan omladdningen av kaffeapparaten är inte heller omöjligt att fixa. Men ja,ja. Det är påtalat. Nog om det.

Ett stort tack till arrangörer och hjälpredor som fick den här turneringen att bli av. Jag vet att där är mycket otacksamt jobb bakom ett sådant här projekt men jag uppskattar tiden som ni lagt ner. Förhoppningsvis syns vi nästa år igen.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Molgorain
Inlägg: 165
Blev medlem: 08 dec 2009, 18:10

Re: Ris och Ros

Inlägg av Molgorain »

+lokalen, ett klart lyft i ventilation, ljus och rymlighet. Var inga problem att traska runt och titta på matcherna då(sällan) man hann klart med sin egen.
+klockan!
+ motspelarna.
+ lämna kvar allt och det låstes in över natten.

- tider, sen start på fredagen och korta pauser. Personligen skulle jag vilja ha en tidigare start på fredagen. Precis som någon annan påpekade, tidigare start på lördag/söndag för längre lunch.

Sedan skulle man kunna förvara terrängkartongerna under respektive bord. Så efter sista matchen blir man ansvarig för att packa ner terrängen. Det skulle hjälpa till en del, när allt ska plockas ihop.

jockelinde
Inlägg: 188
Blev medlem: 02 feb 2010, 19:27
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Ris och Ros

Inlägg av jockelinde »

+ 6 spännande matcher
+ Klockan! (även om jag gärna hade haft lite mer tid på mig per match)
+ Ljus och luftig lokal
+ Bra terräng
+ Bra upplägg med målningsbedömning efter första speldagen var över

- Lite väl stor fördel att gå 2:a i missions (alla matcher där jag gick 2:a gick "bra", och alla matcher där jag gick först gick "dåligt")
- Inget kaffe/kiosk i omedelbar närhet till spelandet
- Få toaletter

Ett stort tack till arr och motståndare!

Loudhoward
Inlägg: 271
Blev medlem: 14 sep 2013, 19:41

Re: Ris och Ros

Inlägg av Loudhoward »

jockelinde skrev: - Lite väl stor fördel att gå 2:a i missions (alla matcher där jag gick 2:a gick "bra", och alla matcher där jag gick först gick "dåligt")
+1 faktiskt, tänkte inte på det förrän du sa det.

jockelinde
Inlägg: 188
Blev medlem: 02 feb 2010, 19:27
Ort: Göteborg
Kontakt:

Re: Ris och Ros

Inlägg av jockelinde »

Ett litet tillägg till minus-listan: Jag gillade inte riktigt assasination-uppdragen. Target-valet hade mått bra av en undre poängbegränsning.

Skriv svar