Imperial Armour på GC

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Neth_Oni skrev:jag är grå värre, bor inte ens i närheten av götet ;)

Men med det sagt så ber jag om ursäkt om det får folk att se det som rörigt, ville bara upplysa om uppenbara saker som jocke och co faktiskt ville ha (förutom min högst subjektiva tanke om sicaran som jag dock tror delas av gothcon ledningen). Chaos i sig är ju inte superheta, men de är ju heller inte helt i avsaknad av starka saker och en eller fler sicarans drar ju upp kompetensnivån på armén kraftigt ;)
Hehe, jag motsätter mig inte att de är bra (framför allt är de coola!), men ska man ha mer än en, eller kombinera med andra saker ur IA13, så får man snällt betala 110p i skatt för en Warpsmith pga Infernal Relic regeln, en regel som de verkar ha satt på nästan alla roliga saker i IA13...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Katarsis »

Är inte Relic Sicaran ett Horus Heresy-fordon?
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Katarsis skrev:Är inte Relic Sicaran ett Horus Heresy-fordon?
Nej nej, Sicarian Battle Tank är ett HH fordon...Relic Sicarian Battle Tank är med i IA13. Äntligen har CSM inte längre bytt bort alla sina gamla tanks när de flydde Terra...förutom whirlwinds... :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av refabricated »

Ang. vilkas svar som är gothcons offentliga, jag skulle inte ta ngt som inte kommer från Per eller Jocke på fullt allvar :D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Joakim »

Excessus skrev:Som exempelvis Relic Sicarian battle Tank till mina CSM.

Heavy Support, 195p
Tank, Fast
13/12/12
Armoured Ceramite (ignorerar melta-regeln)
Extra Armour
Infernal Relic(har jag mer än en relik måste jag ta en Warpsmith/Malefic Sorcerer/Abbadon)
Lascannon Sponsons
Hullmounted heavy bolter
Turret mounted TL Accelerator Autocannon (S7 Heavy 6, AP4, rending, ignores jink)
Hur många HP?

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Joakim skrev:
Excessus skrev:Som exempelvis Relic Sicarian battle Tank till mina CSM.

Heavy Support, 195p
Tank, Fast
13/12/12
Armoured Ceramite (ignorerar melta-regeln)
Extra Armour
Infernal Relic(har jag mer än en relik måste jag ta en Warpsmith/Malefic Sorcerer/Abbadon)
Lascannon Sponsons
Hullmounted heavy bolter
Turret mounted TL Accelerator Autocannon (S7 Heavy 6, AP4, rending, ignores jink)
Hur många HP?
Tre, oops, glömde den nymodigheten... :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Hylander »

refabricated skrev:Ang. vilkas svar som är gothcons offentliga, jag skulle inte ta ngt som inte kommer från Per eller Jocke på fullt allvar :D
Och du tar dem två, tomtarna, på allvar?!? :shock:
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Så hur är det med Chaos Rapier platforms i Heavy Support då?

Med Hades Autocannons (regler, se CSM codexet) kostar de 65p styck för en artilleri med två besättningsmän. Man kan ha 1-3st i en squad. Den enda specialregel de har är att artilleripjäsen kan sprängas när de dör med en 5" platta S3 ap- och Soul Blaze runt sig på en 1:a, och på en 6:a så är det samma sak fast demoner scattrar inte när de DSar inom 6" (2-5 händer inget)...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av LillePer »

65p för 4 s8 ap4 36". bs4? Verkar som en sjukt stabil pjäs. Svårare att döda än dreadnoughts men mer skytte per poäng.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

LillePer skrev:65p för 4 s8 ap4 36". bs4? Verkar som en sjukt stabil pjäs. Svårare att döda än dreadnoughts men mer skytte per poäng.
Svårare att döda än AV12? Ja det kan man lugnt säga, dock att jämföra den med en Forgefiend är lite drygt då de kostar långt mer än de är värda...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar