* Sideboards gjorde att jag fick tänka på nya saker, måla upp nya enheter och testa ett annat sorts spel. Askul! Roligt upplägg absolut. Jag hoppas att konceptet fortsätter.
* Tactical Objectives är alltid roligt, men som Hylander skriver borde vi kanske försöka ruska om lite. Med det vill jag samtidigt infoga att jag är starkt emot uppdraget där du drar kort efter hur många objektiv du sitter på i början av slaget. Aj vad efter du kommer på det om du inte spelar typ Eldarer eller Marinecyklar. (Som ju inte är dåliga arméer från början...) Sen tror jag att snabba arméer gynnas av Superior Objectives eller vad de nu heter.
* Ropa alltid upp alla, även om ni vet vilka de är och ni har sett dem innan. Nya spelare ska integreras i communityn, inte känna att vi är nån sorts klubb för inbördes ryggdunkande. Det är vi lite väl mycket redan.
* Alltid ett trevligt bemötande från arr. Fem plus där!
* Best Painted kom inte igång förrän alla hade ställt upp sina arméer. Fem plus där med! Vissa har mer gubbar att ställa upp, och vissa är segare än andra. Några måste prata sadoalvers för- och nackdelar. Ni hanterar allt väl. (Typ säger till Ooan att han får skynda sig...) Kanonbra!
* Målningsbedömningen kändes ibland lite väl slumpmässig. Vissa listor borde ha fått 20, men hamnade på under det, vissa hade ofärdiga modeller men hamnade ändå över 20. Med 70+ arméer är det svårt att vara konsekvent och millimeterrättvis, det förstår jag verkligen, men att försöka hitta bristerna i bedömningen borde vara något som kontinuerligt jobbas vidare med.