Imperial Armour på GC

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av LillePer »

Nej jag jämför med en SM twin auto dread. Då det är aningen mer poäng för 2 platformar. Men typ dubbelt så mycket skytte. (vissa för och nackdelar men ändå)

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Nej jag jämför med en SM twin auto dread. Då det är aningen mer poäng för 2 platformar. Men typ dubbelt så mycket skytte. (vissa för och nackdelar men ändå)
Är det inte bättre att jämföra med nåt i samma armé? Jag kan ju inte köpa lojalist-dreads...eller razorbacks eller centurions osv... Forgefiends har samma slot och funktion i en CSM armé som en rapier squad (och dessutom samma vapen). För 175p får man en Bs3 Forge fiend med två hadeskanoner, för 195p får man 3x Bs4 rapier hadeskanoner...


Två mer coola saker:

Chaos Fire Raptor Gunship 225p

Heavy Support
12/12/12, 4hp, Bs4
Flyer(hover)
Deep Strike
Strafing Run
Infernal Relic (se sicarian)
Hull-mounted Avenger Bolt Cannon (36" S6 AP3 Heavy 7)
4 Wing-mounted Balefire incendiary missiles (36" S5 AP6 Heavy1, Large Blast, Ignore Cover, One use)
2 Turret mounted Reaper Autocannon Batteries (36" S7 AP4 Heavy 4 TL)
Extra Armour

Turret mounted vapnen kan skjuta på sina egna mål och behöver inte skjuta på huvudmålet, de sitter på sidan av hullet.

Chaos Hell Blade 115p

Fast Attack
10/10/10 2hp, Bs3
Flyer
Supersonic
Deep Strike
2x Hull mounted Helstorm Autocannon (36" S7 AP4 Heavy 3, TL, rending)

5++ save och kan före movement ompositioneras 2+d6" i vilken riktning som helst(samma facing som innan dock). I starten av matchen så nominerar man ett flyer/FMC/gargantuan, man får då slå om alla 1:or på penetration eller för att wounda mot den modellen.


Jag skriver bara om de konfigurationerna som jag hade kunnat köra med dock, det finns andra...men det känns lite drygt att rada upp all utrustning de hade kunnat köpa om jag nu inte tänker göra det...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Nora »

Tja
Medans ni ändå funderar på Chaos Rapier platforms så sätt kompen för alla utföranden.
40p i grunden med Quad Heavy Bolter (36'', heavy 6, s5, ap4, twin-link)
eller byt ut denna mot
+15 Laser Destroyser (36'', ordnance, s8, ap1, twin-link)
+15 Ecoplasma Cannon
+15 Hades Autocannon
+35 Cyclotrathe Pattern Conversion Beamer (
0-12'', S6, AP-, heavy, 5'' blast
12-24'', S8, AP4, heavy, 5'' blast
24-48'',S10,AP1, heavy, 5'' blast)
Poängmässigt sätt brutna saker rakt igenom.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Brutna vete tusan om jag hade velat kalla dem. "Väldigt bra", definitivt! I en codex där det mesta är alldeles för högt prissatt känns det dock lite uppfriskande med IA13. :)
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Joakim »

Skall sammanställa alla frågorna i första tråden ikväll och ge en fingervisning.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Flogger »

Inget CSM är brutet, någonsin... Förrän de får ett nytt codex!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Joakim »

Uppdaterat första posten med de enheterna som kommit upp för förfrågan.

Någon får gärna berätta från vilka IA de kommer. Vill någon annan spela med något av valen med annan config så skriv gärna det.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Joakim skrev:Uppdaterat första posten med de enheterna som kommit upp för förfrågan.

Någon får gärna berätta från vilka IA de kommer. Vill någon annan spela med något av valen med annan config så skriv gärna det.
Alla jag har skrivit kommer från IA13.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Sååå, nästa roliga sak(meh, fast cool!):

Chaos Dreadclaw Drop Pod, 100p!

Den har inga options alls!

12/12/12, 3hp

Flyer(hover)
Frag assault launchers
Assault vehicle
Deep Strike
Drop Pod Assault (samma som SM drop pods, förutom att den inte blir immobile utan kommer in i hover mode och man kan stanna kvar i podden)
Heat blast*
Daemonic Possession (om man har en warpsmith, abbadon eller en malefic sorcerer i den så behöver man inte rulla för om daemonic possession äter någon inne i den)
Transport(10)

*Heat Blast, man kan välja att använda den i movement-fasen, dock får man inte disembarka om man använder den. Alla modeller inom 3+d3" från hullet tar S6 ap5 om man väljer att använda den när den DS:ar (ingen inertial guiding system så vanligt scatter) eller så är det d6 S6 AP5 träffar utan cover för enheter man flyger över i hovermode senare i matchen. För hovermode-attacken så tar Dreadclawen själv en penetrating hit om man rullar en etta på en d6! Fordon träffas alltid på sin svagaste sida av heat blast.

[Edit]: Glömde att den kan tas som dedicated transport till CSM, Chosen och dreads, annars är den ett fast attack slot.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Joakim »

Här vill jag nog nästan säga bann iår. Tror ingen absolut ingen vill möta assault pods i ett relativt kompat klimat.
Många armeer kan inte hantera 1 eller flera dreads som får charga från luften. För jag antar att den kan landa när den kommer in?

Skriv svar