Info GothCon 2013

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

daskad

Re: Info GothCon 2013

Inlägg av daskad »

Om man får välja mellan bra och dåliga enheter, då är alltid de bra enheterna bättre att välja! Om det finns ett codex med bara bra enheter så får man möjlighet till större variation, typ... :P
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

GLinus

Inlägg av GLinus »

daskad skrev:Om man får välja mellan bra och dåliga enheter, då är alltid de bra enheterna bättre att välja! Om det finns ett codex med bara bra enheter så får man möjlighet till större variation, typ... :P
Ett codex där alla enheter är balanserade och därmed lika spelbara, men inte överdrivet tokbra, kommer alltid att vara mitt ideal. De extra hårda enheterna ska kosta därefter, eller vara begränsade i hur många man får ta på ett FOC. GW har en tendens att få konstruktions-tourettes och ösa ur sig något rejält ogenomtänkt, en eller ett par gånger per codex. Hoppas vildsint på att det skett max en gång i nya boken.
Prepare to get your kick assed!

Fluff är tufft!!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Deras senaste codex med CSM var väl en rätt bra codex iom att det är klart spelbart och bra varierat men långt från lika brutet som necrons tex (eller GK i 5e...)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Mag-El

Inlägg av Mag-El »

Vet inte om det kommit fram någon konsensus med det här så tänkte höra med er.
Drop Pod Assault och allies när båda har det, hur kommer ni vilja att man ska spela det.

1. Lägger ihop till en pool och sen väljer fritt bland alla vilka som droppar.

2. Man kollar av codexarna var för sig och varje codex är "tvingad" att droppa det de måste droppa.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Mag-El skrev:Vet inte om det kommit fram någon konsensus med det här så tänkte höra med er.
Drop Pod Assault och allies när båda har det, hur kommer ni vilja att man ska spela det.

1. Lägger ihop till en pool och sen väljer fritt bland alla vilka som droppar.

2. Man kollar av codexarna var för sig och varje codex är "tvingad" att droppa det de måste droppa.
Förhoppningsvis har det kommit en Swe-FAQ som reder ut det innan det är dags för anmälning. Annars tar vi ställning till det då.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

La till två punkter i första posten om kompens påverkan.

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Ändrar ni från förra året då ni även lade till halva kompen till slutresultatet?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Hylander skrev:Ändrar ni från förra året då ni även lade till halva kompen till slutresultatet?
Det tycker jag absolut bör göras. Förra året var det endast jag på hela top10 som hade under medelkomp vilket säger att kompen spelade för stor roll förra året.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

egge

Inlägg av egge »

DHettNeck skrev:
Hylander skrev:Ändrar ni från förra året då ni även lade till halva kompen till slutresultatet?
Det tycker jag absolut bör göras. Förra året var det endast jag på hela top10 som hade under medelkomp vilket säger att kompen spelade för stor roll förra året.
Mjae...håller inte riktigt med. Jag tror det var många som såg till att välja mycket snällare listor för att de såg potentialen i det. Men jag är _aningen_ subjektiv i att systemet förra året var perfekt...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

egge skrev:
DHettNeck skrev:
Mjae...håller inte riktigt med. Jag tror det var många som såg till att välja mycket snällare listor för att de såg potentialen i det. Men jag är _aningen_ subjektiv i att systemet förra året var perfekt...
Även om det var det så pratar jag över MEDEL, och då menar jag medel det året. Så även om många tog snällare listor så var det iaf så att man "måste" ha dom snällste för att komma top10 och då är systemet fel.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar