Imperial Armour på GC

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Joakim skrev:Här vill jag nog nästan säga bann iår. Tror ingen absolut ingen vill möta assault pods i ett relativt kompat klimat.
Många armeer kan inte hantera 1 eller flera dreads som får charga från luften. För jag antar att den kan landa när den kommer in?
Hur menas det nu? Tror inte jag förstod meningen.

Innehållet i podden får inte assulta i första rundan ändå utan måste vänta för den kommer från reserves. Den kommer in runda 1 i hovermode men kan flat-out:a och jinka som en annan skimmer, och vill man disembarka i runda 2 för att assulta kan man bara flytta 6" ändå ju. Det är en av12 flygare som kan transportera 10 gubbar eller en dread, stormraven är tillåten som iofs kostar dubbelt men har väldigt pålitligt skytte och transporterar 10 gubbar och en dread och är dessutom tåligare.

Har aldrig använt den själv, men de jag snackat med (över nätet dock, så man får nog ta det med en nypa salt) tycker den är rätt kass. Jag tycker inte det själv, men att den skulle vara för hård för gothcon förstår jag inte med det priset. :( I slutändan är det ju ert beslut så jag följer ju det såklart, men jag kämpar för min IA13. :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Joakim »

Jag kanske läste mellan raderna nu men läste drop pod och drop pod assault. Trodde hovermode var en bonus. Om den måste flyga in som en skimmer typ så kan jag kompa den.

Så fick det till en assaultpod såsom SM har i IA.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Det är en AV12 flyer med assaultramp där hälften av dem måste DSa i runda 1 med full scatter i hovermode.

Jag känner inte reglerna kring lojalisternas assault pod i IA...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Joakim »

Ringen en klocka om att denna var ospelbar innan vi började med flyers. Gör en bedömning ikväll.

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Nora »

@Excessus: Du utelämnar en hel del relevanta saker i sammanfattningarna du skriver.
Varför inte bara strunta i dessa böcker till Gothcon?

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Nora skrev:@Excessus: Du utelämnar en hel del relevanta saker i sammanfattningarna du skriver.
Varför inte bara strunta i dessa böcker till Gothcon?
Vad har jag utelämnat? Inget med vilje iallafall.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Flogger »

Nora skrev:@Excessus: Du utelämnar en hel del relevanta saker i sammanfattningarna du skriver.
Varför inte bara strunta i dessa böcker till Gothcon?

IA har tillåtits tidigare på GothCon och bidrar till ett mer varierat spel. Finns ingen anledning att sluta nu.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Nora »

Excessus skrev:
Nora skrev:@Excessus: Du utelämnar en hel del relevanta saker i sammanfattningarna du skriver.
Varför inte bara strunta i dessa böcker till Gothcon?
Vad har jag utelämnat? Inget med vilje iallafall.
Hade för mig att Chaos Fire Raptor Gunship har en twinlinkad Avenger Bolt Cannon, vilket den också har. Såg även att du utelämnade en del relevant info om Independet turrent fire.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av Excessus »

Nora skrev:
Excessus skrev:
Nora skrev:@Excessus: Du utelämnar en hel del relevanta saker i sammanfattningarna du skriver.
Varför inte bara strunta i dessa böcker till Gothcon?
Vad har jag utelämnat? Inget med vilje iallafall.
Hade för mig att Chaos Fire Raptor Gunship har en twinlinkad Avenger Bolt Cannon, vilket den också har. Såg även att du utelämnade en del relevant info om Independet turrent fire.
Ah, du har rätt. Jag glömde skriva att raptorns Avenger Bolt Cannon är TL, samt att independent turret fire inte räknas till max-antal vapen som får skjutas. Det var dock inte med vilje jag inte skrev ut det, bara ren och skär glömska och dålig regelgenomläsning från min sida. Har aldrig kört med fire raptor förr, eller ens riktiga flygare(bara tråk-draken).

Dock hade det räckt med en tillrättavisning, ett personligt påhopp är inte nödvändigt...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

SamuelB
Inlägg: 470
Blev medlem: 16 mar 2012, 10:37
Ort: Jönköping

Re: Imperial Armour på GC

Inlägg av SamuelB »

Förlåt för att jag ninjar tråden...

Men på riktigt. Hur svårt är det att skriva upp alla reglerna.
Om man vill spela med IA på GC så är det bara sätta sig o skriva av hela sidan med alla reglerna till den modellen man vill spela.
Gör det inte svårare för dom som kompar genom att skriva ut förkortningar osv. Dom har ett tillräckligt stort jobb ändå.

Skriv svar