Att de gynnar de med mer pengar, så är det väl alltid med alla format? OM det är så att det är jobbigt för vissa att spela 2000 poäng eller rättare sagt många så kan vi ju eventuellt skippa sista 2000 och spela 1500 varje gång. Men vi tänkte det kunde vara en rolig avslutning.
Visst, men det är ju inte så att jag kan ta mina 2000 pts och stycka upp de på sättet ni anger. Jag kanske behöver runt 3000-4000 pts för att kunna göra det på ett effektivt sätt. Alltså krävs mer gubbar, tid eller pengar (som tenderar att kunna ersätta de två förstnämnda). Alternativt målar jag helt nytt och då är vi tillbaks i samma lösning. Jag håller med dig om att "elitspelare" gynnas alltid, men jag tror/tycker att de gynnas särskilt mycket nu när jag behöver annu mer gubbar och antagligen av en sådan typ som jag inte har (för att det är ett lite knepigt upplägg). Jag tror att effekten skulle mildras med ditt förslag att spela 1500 hela tiden. På så sätt kan jag ha EN armé (mer eller mindre) och slipper krångla. Kom ihåg att detta är bara tankarna från en gammal gubbe och ni kanske ligger helt rätt i tiden med denna idé. Jag kommer oavsett

!
Att det sedan är bra för tävlingsmänniskor för att man kan opta halvorna, så är det ju med kompmallar, subjektiv komp, restrektioner allt.
Är du duktig på ett format så blir det lättare. Tror att en del människor kommer att se det som elit vilket det alltid gjort. Andra kommer komma med balla kreationer i detta fromatet.
Att vara duktig på något innebär i 40K att ha tillgång till figurer, så jag lutar mig på mitt tidigare svar här. Att räkna är en sak, att kunna leverera gubbar är en annan...
Tror inte att detta kommer göra antalet deltagare färre. Dock har vi blivit mindre på GC än förr.
Därav anlending att vi tror detta kan göra det roligare igen.
Hoppas du har rätt!
/H