Som det är numera känns det som att Fantasia är den enda turneringen där målning verkligen är viktigt. Fler och fler turneringar struntar i målning eller tillåter omålade enheter. Sjukt tråkigt! En poängnivå som alla kan nå, en nivå som de som nått högre kan tjäna -lite- på.
Angående själva bedömningen skulle jag vilja att den gick lite noggrannare till. Men på så stora evenemang är det såklart svårt.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Vi hoppas kunna få tillbaka målningsbedömningen som den har varit tidigare. Problemet ligger dock i att få tag på en person som sköter bedömningen. Förra årets variant var en nödlösning för att vi inte hittade någon som kunde sköta en riktig bedömning.
Men vi letar efter någon som kan göra en "riktig" målningsbedömning.
Hawk skrev:Om du ger ut mer poäng i målning kan du nog räkan med att fler vill ha motivering.
Ser annars fram emot Gotcon! Ska bli grymt kul!!!
/H
Bra sagt! Värt att tänka på!
@Mortarion: Jag tycker också att en riktig målningsbedömning alltid är bäst men förstår problematiken. Jag tyckte inte "nödlösningen" var så dålig förra året.