Kompen på Gothcon Uppdaterad 10/3

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Bruce
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2009, 12:13

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Bruce »

Bra jobbat med mallen.

Finns det någon chans att få veta var kompen kommer att liga nu till helgen ?

Vi ska provspela då och om det blir 10 eller 15 i komp så påverkar det en hel del vilken lista som skal spelas.

Nora
Inlägg: 357
Blev medlem: 14 jan 2013, 14:46

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Nora »

Hej
Under Gothcon tuneringen kommer super heavies vara tillåtna? Såg att Imperial Knight är bannade, men hur är det med andra codexar som har super heavies?

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Joakim »

Kommer att lösa så att detta blir bra. Kommer med en ny tråd på Söndag med exakt vad som gäller och skall försöka undvika tårna.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Hylander »

Joakim skrev:Kommer att lösa så att detta blir bra. Kommer med en ny tråd på Söndag med exakt vad som gäller och skall försöka undvika tårna.
Trampa på bara!

När mallen är satt och jag vet förutsättningarna då byggs/målas allt upp :)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Gmats
Inlägg: 65
Blev medlem: 05 jul 2009, 10:23

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Gmats »

Här byggs det figgar åt alla möjliga håll, både närstridsbetonat och skyttefest.

Här är det 1 figur som är målad i alla konstellationerna, så det blir ett jävla byggande och målande, när mallen är spikad, så sparka regissörerna av mallen i röven, men inte så att dom gör ett dåligt arbete, utan kan vänta tills det blir en bra kompmall.

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Mortarion »

Joakim skrev:Kommer att lösa så att detta blir bra. Kommer med en ny tråd på Söndag med exakt vad som gäller och skall försöka undvika tårna.
Undvik rätt tår bara. De kompetativa spelarnas tår har massa utrymme i alla andra turneringar i Sverige. Tår som inte vill spela med dödsstjärnor och auto-includes har ingenstans att ta vägen om de trampas ut ur GothCon. Tröskel på minst 15, komplottning och rejäl påverkan av aktiv komp skulle kanske kunna få lite mys på åtminstone en turnering i Sverige.

Eller så kanske det är dags för mig att inse att turneringsspel inte är något för mig längre... :(

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Hylander »

Mortarion skrev:
Joakim skrev:Kommer att lösa så att detta blir bra. Kommer med en ny tråd på Söndag med exakt vad som gäller och skall försöka undvika tårna.
Undvik rätt tår bara. De kompetativa spelarnas tår har massa utrymme i alla andra turneringar i Sverige. Tår som inte vill spela med dödsstjärnor och auto-includes har ingenstans att ta vägen om de trampas ut ur GothCon. Tröskel på minst 15, komplottning och rejäl påverkan av aktiv komp skulle kanske kunna få lite mys på åtminstone en turnering i Sverige.

Eller så kanske det är dags för mig att inse att turneringsspel inte är något för mig längre... :(
Fan heller Ooan!

GC skall vara mys!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

frigobben
Inlägg: 788
Blev medlem: 18 feb 2012, 23:05
Ort: Göteborg (i princip)

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av frigobben »

Mortarion skrev:
Joakim skrev:Kommer att lösa så att detta blir bra. Kommer med en ny tråd på Söndag med exakt vad som gäller och skall försöka undvika tårna.
Undvik rätt tår bara. De kompetativa spelarnas tår har massa utrymme i alla andra turneringar i Sverige. Tår som inte vill spela med dödsstjärnor och auto-includes har ingenstans att ta vägen om de trampas ut ur GothCon. Tröskel på minst 15, komplottning och rejäl påverkan av aktiv komp skulle kanske kunna få lite mys på åtminstone en turnering i Sverige.

Eller så kanske det är dags för mig att inse att turneringsspel inte är något för mig längre... :(
De bra spelarna kommer ju kompopta ändå, så jag vet inte varför en hög komptröskel skulle sätta åt dem? Däremot riskerar man ju som det redan att stänga ute dem som byggt armé under väldigt lång tid, som redan påpekats. Jag misstänker att du inte vill sätta dit hobbyisterna Mortarion?

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Mortarion »

frigobben skrev:
Mortarion skrev:
Joakim skrev:Kommer att lösa så att detta blir bra. Kommer med en ny tråd på Söndag med exakt vad som gäller och skall försöka undvika tårna.
Undvik rätt tår bara. De kompetativa spelarnas tår har massa utrymme i alla andra turneringar i Sverige. Tår som inte vill spela med dödsstjärnor och auto-includes har ingenstans att ta vägen om de trampas ut ur GothCon. Tröskel på minst 15, komplottning och rejäl påverkan av aktiv komp skulle kanske kunna få lite mys på åtminstone en turnering i Sverige.

Eller så kanske det är dags för mig att inse att turneringsspel inte är något för mig längre... :(
De bra spelarna kommer ju kompopta ändå, så jag vet inte varför en hög komptröskel skulle sätta åt dem? Däremot riskerar man ju som det redan att stänga ute dem som byggt armé under väldigt lång tid, som redan påpekats. Jag misstänker att du inte vill sätta dit hobbyisterna Mortarion?
Det är inte spelarna jag vill åt, det är hårda arméer. Turneringsklimatet är helt sjukt hårt redan som det är. Och om turneringsspelarna tvingas tänka till och opta ihop något bra av något annat än standard 1a-val så är det kul.

De som under väldigt lång tid byggt på en armé som är så hård att den inte kan spelas på GothCon kan glädja sig åt att de kan spela den på alla andra turneringar i Sverige. De som däremot vill spela med något annat än de löjligt hårda listor som spelas på standardturneringar har ingen annanstans att ta vägen. Det finns inga mysturneringar kvar.

Men jag inser också att jag är i minoritet. Många turneringsspelare vill kunna spela med sina standardlistor, som är tokhårda och inkluderar alla standardval. Och arrangörerna kommer antagligen att välja de som gör flest spelare glada.

Neth_Oni
Inlägg: 1772
Blev medlem: 14 okt 2008, 19:26

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Neth_Oni »

jag känner mig lite mitt i här, eftersom jag spelar med en del riktigt hårda listor på turneringar som lincon, SM osv. men jag håller också med om att mysturneringar tyvärr verkar försvinna och hoppas innerligt att nya kompmallen kan "korrigeras" tillbaka till att vara den mångfald av olika turneringar det en gång var när jag var ny på turneringsscenen. Jag hoppas verkligen att gothcon sätter åt hårda listor rejält så jag kan komma med en skojig och lite annorlunda armé och låta mina Tau vänta till Lincon bara 1.5-2 månader senare :)

Skriv svar