Kompen på Gothcon Uppdaterad 10/3

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Katarsis »

Orkernas Horde-straff gäller för alla arméer med Orkmodeller, oavsett vart dessa modeller kommer ifrån.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av refabricated »

Å kompgruppens vägnar till arret:
Det enda som kommer fixas i mallen från nu är uppenbara missar, IA saker på er förfrågan och saker jag glömt lägga in(nått om chapter tactics osv.). Detta kommer under tiden korrigeras och kallas 1.2, 1.3 osv.

Inga fler stora förändringar kommer ske, de kommer i v.2, men små updateringar av missar kommer att förekomma.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Flogger »

Så nu är mallen spikad och man kan börja göra listor? Kanske till och med skicka in sin lista?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av refabricated »

Flogger skrev:Så nu är mallen spikad och man kan börja göra listor? Kanske till och med skicka in sin lista?
Ja, men...

Det finns några småsaker som inte kom med(ståd under kompmallstråden i komp-forumet) som jag kommer lägga in i kväll.
Vidare:
- Det är bra om vi kan ha möjligheten att rätta till dumheter(i storleksordningen, "detta kompar 1 men borde kompa 20"). Dessa saker kommer ändå korrigeras med sub-komp så ingen blir lurad. Det är alltså inte justeringar på en poäng hit eller dit det gäller, det gäller att täta uppenbara "hål"(som subkompen ändå skulle lösa). Detta är för att ingen skall få sin mallkomp justerad en massa steg och bli ledsen.
- Jag känner på mig att det kommer ramla in mer IA saker efter hand. Lika bra att få allt det där i samma dokument.
- Nämnda småsaker, när jag sammanställde det sista som skulle in missade jag några få saker från några trådar och sms-konversationer. Jag lagar mina brister helt enkelt. Dessa saker är de som står på mall-delen av forumet i första posten.

*EDIT*
Mallen korrigerad och kommer inte ändras mer innan Gothcon.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Skriv svar