Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Har ni funderat något på matchtiden?
Och ett litet önskemål om det - om ni ska ha en 2000 p-match, se till att det finns tillräckligt med tid att spela den även för lite långsammare spelare/arméer.
Upplägget låter förövrigt intressant, även om jag givetvis hellre hade sett subjektiv komp.
Och ett litet önskemål om det - om ni ska ha en 2000 p-match, se till att det finns tillräckligt med tid att spela den även för lite långsammare spelare/arméer.
Upplägget låter förövrigt intressant, även om jag givetvis hellre hade sett subjektiv komp.
Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Självklart kommer det finnas lite extra tid för match 6. Angående kompen så ligger den väldigt nära subjektiv komp, men folk blir glada när de får högre komp än väntat istället för motsatsen.
Ah. Så en bräda får inte vara en formation o en troops extra till caden i main?
Får man ha tre formationer i en 500p del?
Khorne Daemonkin:
Main
1 CAD
A
Formation: Gorepack
B
Formation: War Engine X3
Khorne Daemonkin:
Main
1 CAD
A
Formation: Gorepack
B
Formation: War Engine X3
@mittz jo det går bra.
@frgil vi har inte tänkt på någon detachmentrestriktion i brädan. Borde vara ok.(ska fundera på saken)
@frgil vi har inte tänkt på någon detachmentrestriktion i brädan. Borde vara ok.(ska fundera på saken)
Skulle vara fiiintLillePer skrev:@mittz jo det går bra.
Om inte så går det ju att ta ett Blood Host Detatchment
Bygger ju på formationer och då fyller man bara på 1000p blocket
Kul upplägg på GC! Bra jobbat!
Jo, att det skulle vara mer tid på 2000 p-matchen insåg jag nästan.LillePer skrev:Självklart kommer det finnas lite extra tid för match 6. Angående kompen så ligger den väldigt nära subjektiv komp, men folk blir glada när de får högre komp än väntat istället för motsatsen.
Jag tänkte mer hur mycket tid. 3,5 h? 4 h? 4,5 h?
Jag har alltid förespråkat mycket matchtid, och för 2000 p anser jag att man måste lägga till mer än vad man tror, speciellt för spelare som inte är så turneringsvana och dessutom kanske behöver skramla ihop enheter de inte spelar med så ofta för att komma upp i poängen. Så jag skulle säga åtminstone fyra timmar. Toppspelarna kommer förmodligen vara klara långt före det. Till och med jag kommer nog att vara klar något före det, men många kommer nog inte vara det.
Angående kompen så har jag funderat lite mer på det och håller med. Det är rätt likt subjektiv komp. Och ni har nog tänkt helt rätt.
-
larshultin
Hur är det med assassins? Tillåtet?
Ja! Men blir ju bara i brädan. (Om du inte vill ha 4 assasins i main)
-
larshultin