Missions

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Missions

Inlägg av Zurken »

Det vanligaste på svenska turneringar är att en enhet bara kan hålla ett objektiv. Det borde nog förtydligas för säkerhet skull.
Alexander Merinen

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Missions

Inlägg av Mortarion »

fjugin skrev:
Mortarion skrev:En sak som kanske kan förtydligas är att en scoringenhet kan hålla två olika typer av objektiv. Samma enhet kan t.ex. hålla en quarter och ett objektiv. Däremot kan en enhet inte hålla två av samma sorts objektiv.
Varför inte? GW-rulebook-FAQ (längst ner sidan 2) säger ju att man kan det, och gothcon missions säger att vanliga regler för hålla objectives gäller.
Därför att våra missions är skrivna efter att man bara kan hålla ett objektiv av samma sort med varje enhet. Och det kommer att framgå tydligare på konventet. Det var en sak vi kom på att vi hade glömt att skriva ut.
Kommer skogar köras enligt GWs regelbok? var väl nån diskution förut om att förenkla coversaves för infanteri och MC..
Kommer skogar köras enligt GWs regelbok? var väl nån diskution förut om att förenkla coversaves för infanteri och MC..
Jag överlåter den frågan till Hylander, som är huvudarrangör. Men på de flesta turneringar brukar det spelas enligt regelboken om inte spelarna kommer överens om något annat.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Missions

Inlägg av Blom »

Har spelat mission 6,4 och 2 och dem funka fint tycker jag.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Falkman
Inlägg: 219
Blev medlem: 30 okt 2009, 16:30

Re: Missions

Inlägg av Falkman »

Verkar vara riktigt roliga missions, synd att man inte besöker konventet känner jag.
Finns det nån möjlighet att man kan få låna missionsen till egna eventuella framtida turneringar?

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: Missions

Inlägg av kelaino »

Spelade quarters-och-objektiv-man-kan-förstöra-updraget (minns inte vilket nummer det var) igår och det dök upp en grej; kan man panga objektiv om man sitter i transport? Blev inte aktuellt under den matchen, men skulle kunna bli.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Missions

Inlägg av Jocke Rapp »

Eftersom det står "Normal rules for controlling objectives apply" överallt, så antar jag att ni äntligen övergett konceptet med outscoring? :)

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Missions

Inlägg av Blom »

I mission 3 där man kan förstöra objektiv, kan man göra det samma tur man deepar/out flankar in sig inom 3" ifrån objektivet?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Missions

Inlägg av Mortarion »

kelaino skrev:Spelade quarters-och-objektiv-man-kan-förstöra-updraget (minns inte vilket nummer det var) igår och det dök upp en grej; kan man panga objektiv om man sitter i transport? Blev inte aktuellt under den matchen, men skulle kunna bli.
Ja. Men eftersom enheten inte får röra sig måste även transporten stå stilla. (Dessutom får du inte hoppa ur transporten, men det står ju specifikt.)
I mission 3 där man kan förstöra objektiv, kan man göra det samma tur man deepar/out flankar in sig inom 3" ifrån objektivet?
Nej. Enheten måste börja sin turn inom 3" från objektivet. Om den deepar eller outflankar befinner den sig inte ens på brädet i början av sin turn.
Eftersom det står "Normal rules for controlling objectives apply" överallt, så antar jag att ni äntligen övergett konceptet med outscoring?
För objektiv finns ingen outscoring, nej. Men för quarters finns det.
Verkar vara riktigt roliga missions, synd att man inte besöker konventet känner jag.
Finns det nån möjlighet att man kan få låna missionsen till egna eventuella framtida turneringar?
Inga problem. Fast du kan ju nämna att de är från GothCon.

Falkman
Inlägg: 219
Blev medlem: 30 okt 2009, 16:30

Re: Missions

Inlägg av Falkman »

Mortarion skrev:Inga problem. Fast du kan ju nämna att de är från GothCon.
Givetvis. Tackar så mycket, ska nog försöka skriva ut dom och testa dom lite nere i lokalen också :)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Missions

Inlägg av HeadWar »

Bröt ut ett antal skogstroll och placerade dem här.
//Moderator-HeadWar

Skriv svar