Spikad info om Komp på GC

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Bruce
Inlägg: 108
Blev medlem: 26 okt 2009, 12:13

Re: Spikad info om Komp på GC

Inlägg av Bruce »

Flogger skrev:
Bruce skrev:Bra !!!

Nu blir då frågan, vilken komp ska man satsa på ?
20 såklart! Kanske 17-20.
20 blir nog svårt med mina Salamanders, men det blir att snickra listor.

kraftman
Inlägg: 646
Blev medlem: 01 jun 2010, 15:11

Re: Spikad info om Komp på GC

Inlägg av kraftman »

Så ni menar att ska man spela lågkomp så kan man lika gärna ha så lite som möjligt då diffen blir max +/- 6 !?

Då blir det synd för alla komp 20 som får möta hårda listor...när de hårdaste räknas som sämst 14..

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Spikad info om Komp på GC

Inlägg av Joakim »

Spelar du komp 10 tappar du 6 poäng mot alla som har komp 16-20 vilket blir ett gäng. Tappar även mot nästan alla andra. Har du komp 14 så visst du tappat 6 mot 20 men mindre mot resten och tjänar poäng mot låg komp samt mer bonus i början.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Spikad info om Komp på GC

Inlägg av LillePer »

Om du jämför med gamla systemet. Komp 10 mot 20 så blev det 5p i diff. Dvs är det mer nu än innan.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Spikad info om Komp på GC

Inlägg av DHettNeck »

Joakim skrev:Skall kolla med vår MC men går det så vill jag ha det till att det kan bli max 26 - 0

Trist om man kan gå back på en match oavsett.
Jag tycker verkligen att ALLA resultat ska vara mellan 0-20, men jag ska inte spela, så lyssna inte på mig.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Spikad info om Komp på GC

Inlägg av refabricated »

Man får ju in rätt elaka listor på komp 10, så lyckas du torska mot komp 20 så kan du gott få en känga...

Nu skall jag gräva i min necronlåda.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Spikad info om Komp på GC

Inlägg av Poet »

Om man bygger en lista utifrån den spikade mallen, utan att använda kryphål och combos missade i mallen (t.ex om dem hade missat grimoire med cursed earth) så bör man inte få ngt subjektivt kompstaff?

När kompen slår FULLT i varje match så blir de jävligt keff om man byggt en komp 13 lista å får slutkomp 10.. (Dock.. Som påpekat ovan kan ju mallen missat någon BB-abuse, eller synergi-abilities som behöver rättas till?)

Eller är det snarare så att "Oj, den här listan såg ju hård ut, minus 3 rakt av, POW"? Eller "Oj, detta var en känd spelare, han ska kompar ner (vi vill inte erkänna det, men namn-komp lär hänt mer än 1 gång)"?

Svårt att avgöra hur man skall ställa sig till sub-komp på mall.. min lista e rätt hård, jävligt cool, kompar 13 och räknar inte med några extra minus då jag varken e BB eller har någon synergi-effekt i armen.

Eller e jag helt ute å cyklar?

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Spikad info om Komp på GC

Inlägg av LillePer »

Är du osäker så lägg upp din lista. Kan ju vara så att någon uttnyttja en enhet som kompar lite snällt, och det ger en överbelastning då vissa enheter inte har eskalerande minus.

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: Spikad info om Komp på GC

Inlägg av Poet »

Vill inte behöva offentliggöra min lista... så lite dumt. Men rätt säker på att ni gått igenom mallen och kollat på det jag skall spela, eftersom kompen ändrats på alla saker typ. Så räknar iskallt med att det är rätt.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Spikad info om Komp på GC

Inlägg av LillePer »

Vi vill ju ändra så lite som möjligt på kompen, men justeras ett steg får man nog räkna med. Sen om det är + eller - beror nog på hur mycket man "malloptat" listan.

Skriv svar