Frågor och svar GC 2015
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Frågor och svar GC 2015
Frågor och svar. Ingen tråd för diskussioner.
Hittar ni brist i infon allmäna frågetäcken eller något som känns väldigt orättvis så svarar vi här.
Hittar ni brist i infon allmäna frågetäcken eller något som känns väldigt orättvis så svarar vi här.
Re: Frågor och svar GC 2015
Stämmer det att vi ska spela här? http://www.hitta.se/kartan!~57.69379,11 ... i=F5laPHTX
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Nästan! Lite konstigt placerad markör. Men ingången är vid 4an på det Orangea huset precis under. (Ingången är mellan ett Coop och Systembolaget)
Upp 2 våningar och sen är du där
Upp 2 våningar och sen är du där
Tackar!
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!
Har ni som arrangerar 40k fått några löften om bättre service från GC's sida med till exempel kaffe? (Den panna som kom senast, räckte en liten stund under en dag sen blev det inget mer). Några andra "lyxigheter" som t.ex kiosk (med kaffe såklart) inplanerat? Om inte, får man ta med sig en bryggare och ta sjukt bra betalt av andra spelare?
.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Det enda jag kan garantera från GCs sida är att kaffet skall fungera bättre och finnas på plats i tid. Köpt in en ny bryggare åt bara oss. Kiosk har de inte löst så än så länge får Konsum undet oss fungera.
Om man missat föranmälan till GothCon (alltså själva konventet), bör man ändå anmäla sig och betala i förväg? Tyckte inte det var uppenbart i deras information.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Tänk på att en vanlig bryggare inte ens nästan är nog. Ska man komma undan med en sånn, behöver man en pumptermos eller två som man fyller upp på morgonen innan folk kommer. Det kräver också ganska mycket jobb att fylla på hela tiden. Jag skulle rekommendera 2*bryggare OCH en pumptermos för att det ska gå runt, det brukar vi ha på QFA, men då är vi snarare 60-80 pers och inte 100-120, så det behöver nog ökas ytterligare.Joakim skrev:Det enda jag kan garantera från GCs sida är att kaffet skall fungera bättre och finnas på plats i tid. Köpt in en ny bryggare åt bara oss. Kiosk har de inte löst så än så länge får Konsum undet oss fungera.
//Från en turneringsarrangör till en annan.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Tror inte det bar en vanlig liten bryggare men skall kolla upp detta.
+1 på Tröger, på TTT hade vi senast tre kokare igång hela tiden och ändå fick folk vänta ibland
Kändes som att jag inte gjorde annat än att städa skithus och koka kaffe
Kändes som att jag inte gjorde annat än att städa skithus och koka kaffe
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime