Målningsstress och pepptråd

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Målningsstress och pepptråd

Inlägg av Serpent »

Hur många har målningsstress inför GothCon? Är det 20 Marines som ska få highlights, baser och lack eller är allt klart sedan i förra veckan?

För min del är det just nu sex terrängbitar som ska göras klart tills GC-bilen hämtar framåt kvällen. Alla modeller är klara, och själva modellmålarsuget tokdog ungefär två sekunder efter att den femte Noise Marinen var färdig. Peppen inför GothCon är dock total! Efter två år av familjeumgänge under påsken blir det både nördspel och efter det påsklov och tillbakalutat lugn.

Pepp? PEPP!

(Självklart och helsäkert kommer jag att få tokdäng hela fredagen, vilket kommer sänka peppen något. Men ni vet hur det är... :roll: )
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Målningsstress och pepptråd

Inlägg av fauh »

En stalker ska målas klar ( lite Highlights ) och sen ska det göras lite detaljer på den och ett par necron warriors. Ett par baser som skall göras också. En igår fick jag ordentlig panik när min vallejo old gold tog slut och min lokala spelbutik intr hade några och sa att de inte heller tänkte ta in nya. Hoppas att resultatet inte blir föööör annorlunda mellan gubbarna :-P

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Målningsstress och pepptråd

Inlägg av Hylander »

klar med det mesta

Skall fixa combigravs på några scoutbikes annars är allt klart!

Har målat 9 scoutbikes samt lite IC snubbar till listan. Dessutom fixat lite allmänt, så allt var lungt till Olof ringde och ville låna figgar till sin idé..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: Målningsstress och pepptråd

Inlägg av Ogge »

Jag skall måla en Marine i dag. Det känns tungt faktiskt. Men din entusiasm är smittande. Tack för det! :D

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Målningsstress och pepptråd

Inlägg av Serpent »

Det är nästan så att jag blir lite peppad av mig själv, faktiskt. Det rycker lite i målningshanden att kanske lägga ett lager metallfärg på en eller två nya Noise Marines... :?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Draaz
Inlägg: 98
Blev medlem: 19 aug 2011, 22:22

Re: Målningsstress och pepptråd

Inlägg av Draaz »

Stannade på runt 500 gem stones istället för att måla alla de dryga 1000 :D
Bilagor
12279060_10153766954516411_7172890312800501088_n.jpg
12279060_10153766954516411_7172890312800501088_n.jpg (47.47 KiB) Visad 3270 gånger

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Målningsstress och pepptråd

Inlägg av refabricated »

Första listan jag skickade in behövde inget målas till. Men den vart illegal... Så fram det det gamla kaoset...
Det har legat och dragit i en skokartong i 3-4år så det fattades modeller jag sålt av och glömt samt att vissa modeller inte var toppen direkt.

Men det e klart och andra halvan står Hylander för :)

Men jag e pepp så in i!
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Kerrai
Inlägg: 502
Blev medlem: 04 jul 2009, 16:46
Ort: Mölnlycke

Re: Målningsstress och pepptråd

Inlägg av Kerrai »

Blev klar igår, tror jag.. har faktiskt inte haft tid att gå igenom och se så alla modeller är klara :O.. kan bli en jobbig kväll/natt i värsta fall
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Silvertejp
Inlägg: 997
Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19

Re: Målningsstress och pepptråd

Inlägg av Silvertejp »

Har en dominus och en techmarine på bike kvar att måla under eftermiddagen sen går jag på ett härligt nattpass som slutar vid 05:00 imorgon bitti. Men sen jävlar ska det rullas tärning!

Användarvisningsbild
Trulsante
Inlägg: 1193
Blev medlem: 08 nov 2011, 11:27
Ort: Varberg

Re: Målningsstress och pepptråd

Inlägg av Trulsante »

Hade jag bott i götet fortfarande hade jag åkt runt i nattvagnen med dig Kirby! Hade kunnat måla, håna folk som spyr, försöka fixa kvart-i-tre-ragg och bete mig :lol:
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Skriv svar