Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Inlägg av LillePer »

Tankar kring det mer icke spelrelaterade här

Enochia
Inlägg: 598
Blev medlem: 04 nov 2013, 01:33

Re: Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Inlägg av Enochia »

Min flickvän säger att jag inte får komma hem eftersom jag inte vann någon pokal, hon hävdar att man måste få 3 plakett för att tjäna ihop till en pokal och att jag är dålig, själv är jag nöjd då dom inte tar lika mycket plats
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Inlägg av fauh »

Jag måste säga att Gothcon inte verkar vilja att vi 40kspelare ska komma alls

1. Kaffet tar slut typ efter första matchen, okej att det är svårt att vara on the ball på den men det bör hållas igång så det finns kaffe och tar det slut ska det vara för att det håller på att bryggas nytt.

2. Ingen kiosk förens på lördag kväll - den här var en stor jävla pungspark. Inte nog med att det inte är någon kiosk de typ 3-4 första matcherna eller något, när vi väl får en kiosk så är det typ lite inplastade flask läsk och lite godis, inga frukter och inte någon som kan sitta där och ta hand om det, vi är ändå typ 70 pers och det är mycket löst folk som florerar och om GC bryr sig så mycket att de har folk som går runt och kollar att alla har armband etc så kan de väl undvara någon som kan sitta i kiosken också?

Jag förstår att ni vill vara del av GC men jag tycker verkligen inte att turneringen respekteras alls, jag förstår att det kanske inte går att ha turneringen på ett ställa som ligger närmare huvudkonventet men det känns lite som "tack för pengarna, gå nu iväg och spela med era plastgubbar så vi slipper se er". Jag vet att det togs upp förra året också men det tål verkligen att tas upp igen för det är mycket pengar och det måste GC också fatta. Jag är fine med att betala men jag vill ha valuta för pengarna!

Annars så finns det inget riktigt att klaga på!

Twinkle
Inlägg: 205
Blev medlem: 29 dec 2015, 13:25
Ort: Göteborg

Re: Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Inlägg av Twinkle »

fauh: Har gothcon något alls att göra med det du klagar på? Är väl bonus från 40k arrangörerna. Nuvarande lokal är den bästa 40k gothcon turneringslokal jag sett, kan inte varit bättre när allt var uppdelat i lektionssalar i Vasa Vux. Mycket löst folk är väl extremt bra för hobbyn, jag var själv där som löst folk. Alla skall inte ha armband, så har det aldrig fungerat på Gothcon utan det är öppet för alla som vill kolla på gothcon aktiviteter.

Om 40k turneringen får tillbaks tillräckligt som del av gothcon (vad kostar lokalen etc.) är kanske en relevant fråga, men det handlar nog inte om tillgången på kaffe. :mrgreen:

fauh
Inlägg: 1118
Blev medlem: 24 feb 2015, 16:56

Re: Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Inlägg av fauh »

Mitt klagomål var mer att det kostar väldigt mycket och det känns inte särskilt prisvärt som det är nu. Jag gillar lokalen som fan men det känns fortfarande ganska saftigt med 500 spänn per skalle.

Kom på en annan sak. Mattorna var fan skitnice! mucho +++!

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Inlägg av Mortarion »

Bra med gratis kaffe i närheten av lokalen. Hade det funnits te också hade det varit ännu bättre.

Schemat kändes bra. Allt flöt på.

Det enda negativa jag kan komma på är att informationen inför turneringen kunde varit lite bättre. Vissa frågor fanns besvarade någonstans i en lång tråd, och kunde mått bra av att skrivas ut på hemsidan och samlas i första posten. På hemsidan stod det att fortifications inte var tillåtna, men det var de tydligen eftersom flera dök upp. Och sen vore det bra om även saker som "alltid är så" men som faktiskt bryter mot regelboken skrivs ut tydligt. Exempelvis hur skogar fungerade.

Gmats
Inlägg: 65
Blev medlem: 05 jul 2009, 10:23

Re: Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Inlägg av Gmats »

Lokalen jättenöjd med( bra luft, bra mellanrum mellan borden,
Ligger närmast restauranger och mataffär ).

100:- till 40K arrangemanget helt ok,
resten av anmälningsavgiften är ok,
då arrangemangen är dygnet runt.

Arrangemanget 40K var jättebra, då arrangörerna var
Väldigt hjälpsamma( för olika problem/regelfrågor )

Väldigt roligt att spela på " Tjockis Mats mattor "

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Inlägg av Hylander »

Förutom att jag är en feppel och inte lyckas få ordentligt med sömn vilket påverkade spelet/upplevelsen. Så är dett nog det bästa GC än så länge.

Jag har förlikat mig med att vi är ett appendix till GC. Vi hinner inte deltaga i resten av GCs utbud pga det spel vi väljer att spela. Alltså är landalalösningen riktigt bra. En resturang en våning ner, Bra med parkeringshus alldeles i jämte osv osv.

Kaffeförsöken blir bättre jämfört med tidigare år. Visserligen inte Kinna-klass på det när någon helt plötsligt står jämte en med trevlig uppsyn och löser allt man önskar, ja verkligen allt, men dit kommer vi aldrig. Så även om Kaffet/Teet kunde varit bättre så blir det åtminstone bättre med åren. Snart är det i hamn ;)

Priset. Tja det går väl att diskutera å jag vet int etillräckligt om vart pengarna går för att kunna svara ordentligt. Jag kan bara jämföra med vad det kostar i varberg för det vi arrar här men vi har inte heller ett kök rejält kök med tillhörande transporter mm som ändå håller någorlunda priset. Så jag duckar detta.

Arret var bra, som vanligt, MCs programm är ju standard och den standarden är hög och har gjort oss bortskämda.
Mattorna är ja... Jag fixade en sådan i somras på ETC och att slippa skarvar av friggolit, hårda rasslet får masonit samt att det faktiskt är korrekta mått är helt underbart. Lätt att fixa, ställa upp, som arr också. ... alltså helt underbara!

Upplägget tänkte jag nu skriva om men då jag fått sova och klarar av att vara lite skärpt igen (med mina mått mätt) så kollade jag om det inte fanns en egen tråd om det? Jovisst fanns det det! Så höres snart i en tråd nära dig...

PS Tips från coachen. När man ber åhörarna om hjälp så begränsa det. Då blir fler benägna att göra sin del eftersom mindre efterfrågas och slutmängden av hjälp blir större. DS
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Inlägg av Serpent »

* Lokalen var kanonfin. Lagom mycket yta, fantastisk luft, avställningsyta vid spelbrädena. ++++
* Mattorna ar supersköna. Tysta tärningsrull, Lagom snygga. Jag själv var inte nåt fan av Alien Invasionmattan eller mattor som vill vara för mycket 3D, men Grasslands, Urban 2, Alpine och Barren Wastes var riktigt fina. ++++ där också.
* Terrängen... Mja. Vissa bord var fina och balanserade. Vissa var en skjutbana. Kanske inte helt optimalt. Det går att göra snygg terräng som samtidigt är speltekniskt fungerande! +++
* Kaffet fanns. Ibland. Mjölken fanns lite mer sällan. ++.
* Kiosken var väldigt mycket en samvetsfråga. Jag förstår att varken arr eller GC vill sätta nån stackare att sitta där. Så att lägga en tjuga för den där drickan är väl OK. Men bristen på frukt, raw-bites och dricka annan än Cola/Fanta drar ned betyget. + där.

Jag håller med Hylander på många punkter. Vi får förlika oss med att vi inte är annat än en bonus/extrapryl för GC. Jag är OK med det, för GC i övrigt är ju jättebra. Det är tråkigt att inte kunna komma iväg till resten av konventet och titta på allt, att behöva stressa genom butiker för att du både ska hinna käka och kanske hitta den där prylen som ska göra ditt hobbyliv komplett. Jag träffade dessutom en massa gamla vänner i år på konventet, vilket var en fin bonus.

GGbar var även en trevlig upplevelse. Bra burgare, men stundtals lite sega i serveringen. KAN ju bero på lätt säriga gamers som vill beställa och måste tjôta en massa. :roll:

Anmälan/Efteranmälan var det smidigaste jag varit med om på tio GC eller mer. Skicka det vidare, de är superproffsiga och ska ha all heder för sitt jobb!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Drejan
Inlägg: 33
Blev medlem: 08 aug 2014, 00:25

Re: Gothcon arrangemanget/lokal/pris osv

Inlägg av Drejan »

Tack för en skitbra turnering! Detta var mitt första Gothcon, så kan inte jämföra med tidigare år men det var stört bra!

Lite kommentarer:

Tre matcher på en dag, 09-21. Jag och de flesta jag pratade med tyckte att lördagen var för lång. Detta på att man sover 6-7h per natt då man måste äta något efteråt och sedan ta sig till sovplatsen. Man skulle kanske antingen ha två matcher på söndagen eller totalt 5 matcher.

Jag tror det inte är så smart att ge turneringspoäng för att rösta i best painted. Det var för många som tog en lapp och kollade endast på de två närmsta borden då de ville skynda sig iväg och äta (vilket är förståeligt). Att inte ge någon bonus gör att de som är mer genuint intresserade av målningen röstar.

Har nämnts många gånger tidigare men mattorna var stört bra!

Skriv svar