Gothcon 2018 - Listor (Endast kommentarer om fel)

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: Gothcon 2018 - Listor (Endast kommentarer om fel)

Inlägg av Ogge »

Niklas malmborg skrev:lista nr 77 betalar för lite för sin primaris psyker och för mycket för sina autocannons (primaris psyker ska vara 46p istället för 28, infantery squads med autocannon ska vara 52p inte 55p ... om jag kommer ihåg rätt)

Ooops! Har jag räknat rätt på enheterna med las canon då? Hur gör man när man räknar ut kostnad på heavy weapon teams i infanterienheter?

Henjik
Inlägg: 21
Blev medlem: 08 jan 2016, 10:14

Inlägg av Henjik »

.
Senast redigerad av 1 Henjik, redigerad totalt 27 gånger.

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gothcon 2018 - Listor (Endast kommentarer om fel)

Inlägg av Serpent »

Chaos Daemons nr 67:

Går det ens att göra ett kombinerat Detachment av två olika Codexar, dvs Thousand Sons och Death Guard? Tappar de sina bonusar eller vad händer?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Gothcon 2018 - Listor (Endast kommentarer om fel)

Inlägg av Serpent »

Lista 48 är Necroner som försöker förklä sig som Adepta Sororitas.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Niklas malmborg
Inlägg: 61
Blev medlem: 08 sep 2017, 20:47

Re: Gothcon 2018 - Listor (Endast kommentarer om fel)

Inlägg av Niklas malmborg »

Ogge skrev:
Niklas malmborg skrev:lista nr 77 betalar för lite för sin primaris psyker och för mycket för sina autocannons (primaris psyker ska vara 46p istället för 28, infantery squads med autocannon ska vara 52p inte 55p ... om jag kommer ihåg rätt)

Ooops! Har jag räknat rätt på enheterna med las canon då? Hur gör man när man räknar ut kostnad på heavy weapon teams i infanterienheter?
Jag tror din metod är rätt men du bara glömt att vissa saker fått justerad poäng kostnad i chapter approved

Youndi
Inlägg: 307
Blev medlem: 07 apr 2016, 22:13

Re: Gothcon 2018 - Listor (Endast kommentarer om fel)

Inlägg av Youndi »

Serpent skrev:Chaos Daemons nr 67:

Går det ens att göra ett kombinerat Detachment av två olika Codexar, dvs Thousand Sons och Death Guard? Tappar de sina bonusar eller vad händer?
Eftersom de delar keyword: Chaos så får man det ja. Men om man blandar i samma detachement så där så tappar man Legion Trait, Strategems och relics. Sedan om du läser på Chaos Lord of Death Guard och Ahriman så gäller deras re-roll to hit bara deras "eget" folk; DG och 1kSons respektive. Spelaren bakom listan bör därför definiera vilken armé kultisterna tillhör.

Hybris
Inlägg: 54
Blev medlem: 27 jun 2017, 13:03

Re: Gothcon 2018 - Listor (Endast kommentarer om fel)

Inlägg av Hybris »

Tyranid lista 66: Har ingen warlord, psychic powers eller relic.

Ogge
Inlägg: 195
Blev medlem: 16 okt 2008, 07:27

Re: Gothcon 2018 - Listor (Endast kommentarer om fel)

Inlägg av Ogge »

Vart skickar man reviderad lista?

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Gothcon 2018 - Listor (Endast kommentarer om fel)

Inlägg av Asplund »

För de som upptäckt/fått påpekat missar i sina listor kan ni gärna maila mig på asplund.johan@gmail.com. Kanske inte svarar omedelbums, men kommer skicka ett svar när jag lagt in ändringen.

Apocswe
Inlägg: 613
Blev medlem: 30 mar 2010, 05:14

Re: Gothcon 2018 - Listor (Endast kommentarer om fel)

Inlägg av Apocswe »

BA lista 16: mephiston får inte välja warlord traitet. Han måste ha speed of the primarch.

BA lista 26: warlord trait är inte utskrivet.

Skriv svar