Turneringsklimatet och GothCon 2013

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Robert »

hej
Jag tycker det absolut bör påpekas att skicka pm till folk ser jag som ett ganska snyggt sätt att ta upp saker med åtanke att alla diskussioner på svenska 40k brukar sluta 15 sidor av olika kommentarer och det är kanske nåt man vill undvika.

sen jag förstår absolut att folk vill spela och ha kul med högkomps armé men åk då inte till turneringar som är okompade med top 10 på rankingen närvarande av 30 spelare och om jag minns rätt så publicerades listorna innan turneringen så det kan inte riktigt kommit som en chock.(om man bortser från faktumet att dem borde anat det).

sist vill jag påpeka att inget illa menat mot någon speciell person men det är inte så jäkla kul för oss turnering spelare att sitta i 2 timmar och lyssna på hur vi dyrkar satan bara för man spelar necrons eller gk och hur vi förstör turnerings Sverige med vår blotta närvaro och hur synd det är med alla fluffspelare vill ni ha roligt åk till gentlemens achievment eller små turneringar med knas regelr
eller ordna egna turneringar åk inte på okompade kompetativa turneringar där vi vill öva inför etc eller stora turneringar om ni tänker lämna efter halva turneringen särskilt inte om syftet är att spela och inte vinna då kan dom gott och väl hålla god min och se det som en uppgift att inte bli nollad då av en påhittat fluffgeneral med överlägsen styrka.

peace out // Kickern
/Kickern

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Tist »

Vi kanske ska börja sätta en rankingcräns på turneringar. Är du inte top 40 får du inte komma på den eller den turneringen för då kan du ju förstöra för de som spelar på riktigt i deras träning....
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av daskad »

Fast det var väl inte riktigt det han sa.. Som jag förstod det så är det mer att om man åker på en hård turnering, så klagar man inte på den efteråt för att den var för hård, samt åker hem efter halva
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Karaghul
Inlägg: 172
Blev medlem: 02 dec 2012, 18:10

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Karaghul »

"Here we go again..." :lol:

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2400
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Kaptenen »

Stefan-RT skrev:Det här är bättre än när kungen gick på porrklub! *tar fram popcorn*
+1 :mrgreen:

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Tist »

daskad skrev:Fast det var väl inte riktigt det han sa.. Som jag förstod det så är det mer att om man åker på en hård turnering, så klagar man inte på den efteråt för att den var för hård, samt åker hem efter halva
Och jag gav bara ett förslag, om än något skruvat sådant, på hur de kan lösa dilemat med att oönskat folk kommer på turneringar. ;)
Jag tolkar "åk inte" ganska rakt som att alla inte är önskvärda på okompade turneringar, även om jag kan hålla med om att åker man på pkompat får man vara beredd på en ostdisk eller fyra.

Men som sagt, den döda hästen är vid det här laget zombifierad, steglad och lätt blåslagen.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av egge »

Jag håller helt med Robert. Gillar du inte arméerna som skall vara med, gillar du inte inställningen hos dem som är med och gillar du inte att upplägget på turneringen: åk inte. Välj istället en turnering där arméerna är mer enligt ditt tycke, majoritetena av spelarna är i samma stuk som du och där du faktiskt gillar upplägget.

Jag skall åka på GothCon. Men om det är fler än 40 spelare så hoppar jag av. Jag kommer också i efterhand anta att exakt alla turneringar kommer ha 40+ deltagare och därmed vet jag att det inte finns någon turnering i Sverige som passar mig. Eller så åker jag på GothCon, antar att jag inte kommer gilla det men ger det en chans, upptäcker att jag inte gillar den typen av turnering och då använder jag folket här på Svenska40k som referens på en turnering som mer passar in på det jag är ute efter.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Serpent »

Robert skrev:hej
Jag tycker det absolut bör påpekas att skicka pm till folk ser jag som ett ganska snyggt sätt att ta upp saker med åtanke att alla diskussioner på svenska 40k brukar sluta 15 sidor av olika kommentarer och det är kanske nåt man vill undvika.

sen jag förstår absolut att folk vill spela och ha kul med högkomps armé men åk då inte till turneringar som är okompade med top 10 på rankingen närvarande av 30 spelare och om jag minns rätt så publicerades listorna innan turneringen så det kan inte riktigt kommit som en chock.(om man bortser från faktumet att dem borde anat det).

sist vill jag påpeka att inget illa menat mot någon speciell person men det är inte så jäkla kul för oss turnering spelare att sitta i 2 timmar och lyssna på hur vi dyrkar satan bara för man spelar necrons eller gk och hur vi förstör turnerings Sverige med vår blotta närvaro och hur synd det är med alla fluffspelare vill ni ha roligt åk till gentlemens achievment eller små turneringar med knas regelr
eller ordna egna turneringar åk inte på okompade kompetativa turneringar där vi vill öva inför etc eller stora turneringar om ni tänker lämna efter halva turneringen särskilt inte om syftet är att spela och inte vinna då kan dom gott och väl hålla god min och se det som en uppgift att inte bli nollad då av en påhittat fluffgeneral med överlägsen styrka.

peace out // Kickern
Om vi drar det här lite längre - betyder det här att ni "riktiga" spelare kommer att hålla er borta från turneringar med "knasregler" hädanefter? För det är ju vad ditt resonemang går ut på. Och dessutom vad ditt beteende vid bordet går ut på till och från.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Robert
Hyffsat låg lägstanivå
Inlägg: 815
Blev medlem: 20 nov 2011, 18:19

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Robert »

Jag säger att man fortfarande får åka på vilken turnering man vill men man får bestämma sig innan vad man förväntar sig.
Ibland åket jag på knas turneringar antingen med en knas arme eller så åker jag med en bra arme och satsar på att vinna matcher eller best general.

Jag förstår inte allt negativt som folk säger om folk som försöker vinna när jag spelar ett spel spelar jag för att vinna oavsett om det är dator kortspel eller warhammer ni kommer aldrig se mig plocka bort bra kort ur en magic lek bara för att folk tog med sig sämre lekar än mig jag kommmer aldrig deleta mitt gear i ett mmo för att balansera mig mot dem andra så varför måste det finnas folk i warhammer som tar med sig en kniv till en pistol duell blir sura för att motståndaren har

Turneringen är inte rolig för någon om bra arméer får skit för att dem vågar komma och casual spelarna har en negativ syn på allt och lämnar turneringen.

Så Linus jag köper lite din poäng men förstod inte den sista meningen menade du att jag var otrevlig när jag var vid bordet eller?

Ps när jag säger riktiga spelare menar jag folk som spelar en turneringen för en så bra placeringen som möjligt oavsett om dem har en bra arme eller en dålig för dem vill mäta sig mot andra.
/Kickern

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Turneringsklimatet och GothCon 2013

Inlägg av Serpent »

Ja, Robert. Ibland kan du vara otrevlig. Vill du ha ett exempel? Vår lagmatch under Varberg, där du var jävligt otrevlig mot min lagkamrat innan match.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar