BSK 2010 - Preliminär information

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av DHettNeck »

Ibland gör det ju det om man hamnar under 20kp.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

joppe2

Inlägg av joppe2 »

kanske dags att göra en poll?

Mutt

Inlägg av Mutt »

Det borde vara pluspoäng för de som gjort rätt istället, då skulle folk inte bli ledsna utan bara glada om man gjort rätt.

galdir

Inlägg av galdir »

Mutt skrev:Det borde vara pluspoäng för de som gjort rätt istället, då skulle folk inte bli ledsna utan bara glada om man gjort rätt.
Det tyckte jag var ett riktigt bra förslag :)

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Problemet med mallen är att den, efter många ändringar hit och dit, blivit rätt kladdig att läsa. Den behöver styckas upp, vara övertydlig och kanske till viss del, mer lättläst. Att ha med exempel på uträkning per armé är en jättebra grej som kan hjälpa nybörjare.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Tycker minuset kan sänkas rejält för att göra en kompromiss, alternativt ta bort helt. BSK är ingen super seriös turnering enligt mig, mest dra ihop kompisarna och kasta lite tärning tillsammans, so what om mitt lag inte får en fördel för att jag och Per.S är erfarna med mallen.

Jag tror de flesta felen med kompen är för att mallen är för komplicerad för "casual"-spelare, inte för att folk är slarviga.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

BSK är seriöst! Snäppet mer seriöst än andravärldskriget...

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

Men det här kunde ju folk räknat ut med röven och en krokig pinne innan turneringen istället för att påpeka efter när man fått sitt minus. På en genomsnittlig turnering är ca 60% av listorna fel i komp och/eller totalpoäng. Så avancerad är inte mallen eller codexarna, de flesta här har klarat av gymnasiet. Där ju som att inte klara invägningen och skylla på att man inte kan läsa av en våg ordentligt, kör på de riktlinjer ni satt innan. Ja, mitt lag åker kanske på nåt minus men so what det är vårt eget fel..

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Ingen har än så länge hittat några fel i vårt lag så jag är en av dom som skulle klara sig utan minus. Men jag tycker ändå att dom kraftiga straffen är väldigt onödiga. Nu när listorna är upplagda så kollar ju folk igenom dom och därmed fixas allt som är fel i tid till turneringen. Så att minusen ska motiveras med att det ger mycket extraarbete till arrangörerna tycker jag inte är ett bra argument.

Jag tror faktiskt att BSK kommer höra till turneringarna med högst andel korrekta listor, trots antalet deltagare. Och det är pga listkontrollen som ansvarstagande spelare gör just nu, inte på grund av det höga straffet som hotas med.

Jag tycker att ni kan slopa minuspoängen helt, ha bara kvar dom på de som faktiskt spelar med olaglig eller felkompad lista på själva turneringen!

Argos

Inlägg av Argos »

Edit: Jag kan inte läsa...

Skriv svar