BSK 2010 - Preliminär information

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Bronson

Re: BSK 2010 - Preliminär information

Inlägg av Bronson »

Då måste jag försöka få kontakt med nån ansvarig för jag får bara ett felmeddelande

Edit: Fick ett snabbt svar via mail att jag finns i systemet och behöver bara betala in enligt instruktionerna så är det klart. Han skulle skälla lite på de ansvariga för sidan :)
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Blom

Inlägg av Blom »

Funkar inte BSK sidan..? får bara fram:
Forbidden

You don't have permission to access / on this server.
Apache/2.2.8 (Ubuntu) Server at bsk.sverok.net Port 80
? :O
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

Michael Carl skrev: Felaktigheter i listorna som kräver åtgärder kommer ge -20 på slutpoängen.
Felaktig uträknad komppoäng kommer ge -10 på slutpoängen.
Är det bara jag som tycker att detta är mycket hårt..
I alla fall straffen för felräknad komp. Kompmallen är inte lätt att använda.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Håller med! Man är ju alltid noga med att räkna listorna men det är inte så himla otroligt att det kan krypa sig in något fel hos några av alla BSK-lagen, speciellt dom som kanske är lite mer oerfarna vad gäller kompmallen.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Det går att åtgärda genom att arrangören postar alla listor en vecka innan turneringen.
Sen kommer någon av alla turneringssugna bokstavsbarn kolla igenom allt och hitta felen.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

precis jag är övertygad om att de flästa felen kommer att hittas, men jag tycker det är hårt med straffen.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Nefrums skrev:
Michael Carl skrev: Felaktigheter i listorna som kräver åtgärder kommer ge -20 på slutpoängen.
Felaktig uträknad komppoäng kommer ge -10 på slutpoängen.
Är det bara jag som tycker att detta är mycket hårt..
I alla fall straffen för felräknad komp. Kompmallen är inte lätt att använda.
Tja var nogrann och gör rätt..

Vi kommer att lägga ut alla listor så att de kan granskas men är det fel så kommer man få minus.

Varför?
Vi vill få spelarna/lagen att vara extra noggranna så att vi slipper massa mail/pm/telefon samtal om ändringar mm. En lärdom från tidigare år.

Varför -20/-10
Jo eftersom alla poäng räknas samman så är det ju 80p per match inte 20 som vi är vana vid. Så -20/-10 motsvarar -5/-2,5 i en vanlig turnering och då är vi nere på acceptabla nivåer (iallafall enligt mig)

Alltså var noggranna och kontrollera era listor gärna en extra gång.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Bara för att du skrev det så ska jag ringa dig varje dag från och med den 30:e Oktober fram till konventsstarten...
Jag förstår motiveringen, men är inne på P&J's linje om att det är lite halvvåldsamma straff med kompmallen, listbiten köper jag eftersom jag vet hur jävla segt det kan vara att få in listorna av folk ibland. Men kompmallen börjar bli lite halvmongo att använda, eller snarare, dess språk är simplifierat men det komplicerar innebörden.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Men är det då inte bättre med -5 och minus 2,5 per lista det är fel i, än att laget får -20/-10 för att det är ett fel i en av listorna?

egge

Inlägg av egge »

Jag känner också att så stora minus kanske kan vara lite jobbigt. Jag känner att Sverige FAQ:en och kompmallen är ibland rätt lätt att göra fel på och därmed behövs ofta hjälp. Alla lag kommer nog inte ha 100% koll på mallen och arméuppbyggnaden. En del känner nog inte ens till att du inte får använda Daemonhuntercodexet när du köper rhinos, som exempel.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar