Officiell informationstråd

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Delirium »

Vi ska diskutera saken och komma fram till något diktatoriskt.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Mortarion »

Man får ändra listorna senare, men får man ändra vilken armé personen i fråga spelar?

Och eftersom man kan ändra i listorna, är det OK att enbart anmäla laget utan att skicka med listorna? (Givetvis skickar man in listorna innan deadline.)

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Simon Talltorp »

Jag har svårt att se syftet med att skicka in listorna innan deadlinen. Om man ändå får ändra på listorna så spelar det ju ingen roll och som jag ser det så är det bara en risk att några andra lag kan få förhandsinfo om hur listorna i dom andra lagen ser ut innan deadline och därmed kan ändra sina listor för att kontra. Att man skickar in en lista med namn på alla spelarna i laget och en lista med vilka codexar dom ska spela har jag inget problem med.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Delirium »

Mortarion skrev:Man får ändra listorna senare, men får man ändra vilken armé personen i fråga spelar?

Och eftersom man kan ändra i listorna, är det OK att enbart anmäla laget utan att skicka med listorna? (Givetvis skickar man in listorna innan deadline.)
Du behöver inte ange vem som spelar vilken armé i anmälan, så ja.

Av erfarenhet vet jag att några kommer att ha glömt komplettera med listor så jag vill ha anmälan färdig för spel redan från början. Fyra listor, fyra till sex namn.
Senast redigerad av 1 Delirium, redigerad totalt 24 gånger.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Delirium »

Simon Talltorp skrev:Jag har svårt att se syftet med att skicka in listorna innan deadlinen. Om man ändå får ändra på listorna så spelar det ju ingen roll och som jag ser det så är det bara en risk att några andra lag kan få förhandsinfo om hur listorna i dom andra lagen ser ut innan deadline och därmed kan ändra sina listor för att kontra. Att man skickar in en lista med namn på alla spelarna i laget och en lista med vilka codexar dom ska spela har jag inget problem med.
Samma motivation som ovan, folk glömmer komplettera. Listorna kommer inte att publiceras någonstans före deadline och även om någon skulle få tillgång till alla listor är det rätt meningslöst eftersom alla får ändra i sina listor ändå så jag är inte riktigt med på hur du tänker.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Mortarion »

OK. Det jag menade med armé var vilken codex som används. Får man t.ex. ändra en Spacemarine-lista till en orklista (förutsatt att det inte finns någon annan som spelar orker i laget givetvis)?
Delirium skrev:
Mortarion skrev:Man får ändra listorna senare, men får man ändra vilken armé personen i fråga spelar?

Och eftersom man kan ändra i listorna, är det OK att enbart anmäla laget utan att skicka med listorna? (Givetvis skickar man in listorna innan deadline.)
Du behöver inte ange vem som spelar vilken armé i anmälan, så ja.

Av erfarenhet vet jag att några kommer att ha glömt komplettera med listor så jag vill ha anmälan färdig för spel redan från början. Fyra listor, fyra till sex namn.

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Delirium »

Man brukar ju få det i vanliga turneringar så det tycker jag man får göra här också.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Delirium »

Årets matchning är ändrad till detta förslag signerat J Rapp:

Roll a die and the winner chooses to be A or B.
A then nominates one of their armies for pairing and then B chooses one of their armies. A then chooses on which table the two armies play.
A then nominates another one of their armies for pairing and then B chooses one of their armies. A then chooses on which table the two armies play.
B then nominates one of their armies for pairing and then A chooses one of their armies. B then chooses on which table the two armies play.
The remaining two armies will play on the remaining table.

Originalposten är redigerad.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Nefrums »

Signerat YeN inte Herr Rapp...

Men det är ett mycket bra system..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Officiell informationstråd

Inlägg av Mortarion »

Delirium skrev:Man brukar ju få det i vanliga turneringar så det tycker jag man får göra här också.
Det låter bra. Tackar!

Skriv svar