Tack BSK-arrangörer!

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Asplund »

- Hade varit najs att få se vilka snygga armeer det fanns bland så många spelare. Att vinnaren i denna obefintliga best-army dessutom hade en lånad arme kändes lite fel också, eller kanske passande.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av speedfreek »

Det minuset glömde jag bort...

Jag håller helt med!
(men han hade iaf varit med och målat armén, som var en GW-butiksarmé)

ZimmeZitron
Inlägg: 120
Blev medlem: 09 okt 2008, 20:44

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av ZimmeZitron »

Jag trodde att jag missade best painted-tävlingen. Men det var alltså ingen tävling där X arméer ställdes upp och man fick rösta utan en jury utsåg en vinnare direkt, eller? Vilken armé var det? Någon som har bilder?

Jag måste säga att jag tyckte missions var bra i stort och terrängen var tillräcklig och spelbar på i varje fall 4/5 bord jag spelade på.
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."

- Sergio Ramos

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av egge »

+ Lokalerna. När Linus fixade ljuset så var det släckande rummet helt ok att spela i.
+Schemat. Hade det varit en två dagars så hade jag inte tyckt det var bra men faktiskt fungerar det mycket väl att spela kl 10.00 på lördagen. Är dock alltid sugen på att börja tidigare på söndagen för att kunna åka hem så tidigt som möjligt.
+Arrangörerna: Tyckte det var ett sjukt bra jobb av alla som bidragit till att realisera turneringen. Topp!

- Missions. Jag tycker inte ett objektiv skall göra allt. Ett objektiv var nu 8-2 och två 9-1. Jag tror mer på 7-3 och 9-1. KP och VP var en riktigt dålig kombination. Släng hellre in KP istället för VP i några uppdrag. Dock var de väldigt tydliga och väl skrivna. Möjligen var claiming och outclaiming lite förvirrande i sista. Vi borde egentligen försöka fixa i ordning en standard på det så att samma sak gäller på flera turneringar. Fast jag skulle nog inte följa det ändå på RydCon. 5 felskrivna uppdrag är en trevlig tradition.
- Terrängen. Mer, mer , mer! På 1500 pts tycker jag det behövs mer terräng än till 1750. Kanske ett allmänt meddelande om att föreningar som medtager terräng till ett bord är välkomna? Som det var nu var det kanske lite för mycket fokusering på borden (klart förståeligt, jag tycker det var grymt jobbat av alla) och jag tycker att det skal hellre vara för mycket vettig terräng än för lite. Skall det vara variation på borden ser jag dessutom hellre att det är variation per bord bord och inte per fyra bord. Alltså att ett bord är lite terräng, ett lite mer o s v istllet för att fyra bord som det är lite terräng på så att det inte blir så stor variation på borden.
- Sättet som arméer lottas mot varandra. Kanske kan man istället slå tärningar två gånger? Första gången: högst lägger ut en armé på ett bord och andra kontrar. Andra gången: högst lägger ut en armé och den andra kontrar. Om båda har lagt ut en armé först var så slår man även tredje gången. Om en har lagt ut två arméer först så lägger den andre ut de två sista gångerna. Eller så tillåter man 5 arméer och bedömer komp efter de 4 lägsta. Jag kan dessutom tänka mig att lagets komp bedöms på 3 eller två arméer. Men jag vet inte om alla listor bara blir hårdare då...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Papa D
Inlägg: 3610
Blev medlem: 03 nov 2008, 18:09
Ort: STHLM

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Papa D »

Generellt sjukt bra!!!

+Jag tycker lottningen funka riktigt bra, vi la mycket tid på hur vi skulle lottas om vi förlora tärnings slaget och fick faktiskt trotts bara 1 vinstslag av 5 precis den lottning vi ville ha i 18 av 20 matcher...

-Jag tycker generellt det var för mycket terräng på de bord vi spela på...
+Jag tycker kompen slog lagom hårt på matcherna..

- Best painted, tycker det ska vara ett side event, så folk får rösta. Särskilt i en så här stor turnering, då det var väldigt få som fick se vinnarens arme.

Skit rolig turnering, tack alla motståndare för att ni gjorde min helg till en toppen helg!!
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Mork »

Tycker det mesta var riktigt bra med tanke på storleken på evenemanget.
Kanske någon med lite grövre strupe kan sköta snacket. Nog för att
Björns ljuva stämma gick fram men det var knappt :)

Komp tycker jag påverkade alldeles för lite dock.
Som exempel så mötte vi med komp 22 ett lag med 15 redan
i andra matchen. Undrar fortfarande varför inte komp
hade en inverkan på matchup även i match 2.

Annars flöt det på. Stort tack till arr ochh alla som var där och spelade.
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av HeadWar »

Mork skrev:Komp tycker jag påverkade alldeles för lite dock.
Som exempel så mötte vi med komp 22 ett lag med 15 redan
i andra matchen.
Fan vad gött, det hade jag också velat göra. Sju gratispoäng!

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Mork »

Javisst. Men helt fel. Intjänade poäng+komp i 2:a matchen hade
varit bättre. Från 3:e och fram hade väl matching på rena poäng
känts mer ok.
Mork, the articulate ork!

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Argos »

Du har fel. När det är en bit över 30 lag behöver alla 4 matchningar efter första swissas för att det skall bli vettigt.

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Tack BSK-arrangörer!

Inlägg av Hylander »

Argos skrev:Du har fel. När det är en bit över 30 lag behöver alla 4 matchningar efter första swissas för att det skall bli vettigt.
Och även då är det egentligen inte tillräckligt med rundor...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar