BSK 2010 - Preliminär information
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander, daskad
-
Silversixx
Re: BSK 2010 - Preliminär information
Don't mention the subjektiv komp!
Nej subjektiv komp är inte bra för BSK.
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Jag vill ha två resultatlistor. En officiell med alla minus som aviserats, som ligger till grund för ETCvärldsmästarskapslagsuttagning och ranking och så. Och så vill jag har en inofficiell - utan alla minus, som vi som inte är så noga med ranking och så, men som ändå har lite tävlingsinstinkt, kan titta på efter BSK och vara stolta eller mindre nöjda med. Jag vill ha tävling på skoj, men med lite allvar och rättvisa i och så. Problemet löst!
Och jag skojar inte. Jag är helt seriös.
-
Bengtsson den yngre
Subjektiv komp är givetvis alltid bäst, men med tanke på att antalet personer som är kompetenta nog och sugna på att kompa 200 listor antagligen kan räknas på högra fotens tummar så är det antagligen kört om man inte skall outsourcea kompningen till Indien.Mortarion skrev:
Så skit i mallkompen och återgå till det gamla systemet! Ge varje lag en subjektiv lagkomp baserad på hur hårda deras listor faktiskt är. Då kan man ta hänsyn till hur listorna interagerar med varandra också. Då försvinner dessutom hela problemet med folk som har räknat ut sin komp fel. Och BSK blir mer mys och snällare mot nybörjare. Som det var tidigare...
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Alla minus brukar ju vara utskrivna på resultat pappret, så det väl bara att själv ta bort de i efterhand så ser du "brutto" placeringarnaOgge skrev:Jag vill ha två resultatlistor. En officiell med alla minus som aviserats, som ligger till grund för ETCvärldsmästarskapslagsuttagning och ranking och så. Och så vill jag har en inofficiell - utan alla minus, som vi som inte är så noga med ranking och så, men som ändå har lite tävlingsinstinkt, kan titta på efter BSK och vara stolta eller mindre nöjda med. Jag vill ha tävling på skoj, men med lite allvar och rättvisa i och så. Problemet löst!
Alexander Merinen
Ok. Om det är så, så är jag är nöjd. Glaset kan vara halvtomt eler halvfullt.Zurken skrev:Alla minus brukar ju vara utskrivna på resultat pappret, så det väl bara att själv ta bort de i efterhand så ser du "brutto" placeringarnaOgge skrev:Jag vill ha två resultatlistor. En officiell med alla minus som aviserats, som ligger till grund för ETCvärldsmästarskapslagsuttagning och ranking och så. Och så vill jag har en inofficiell - utan alla minus, som vi som inte är så noga med ranking och så, men som ändå har lite tävlingsinstinkt, kan titta på efter BSK och vara stolta eller mindre nöjda med. Jag vill ha tävling på skoj, men med lite allvar och rättvisa i och så. Problemet löst!
Och jag skojar inte. Jag är helt seriös.(något jag brukar göra med målningspoäng
).
Anlita någon att måla åt dig då...Zurken skrev:Alla minus brukar ju vara utskrivna på resultat pappret, så det väl bara att själv ta bort de i efterhand så ser du "brutto" placeringarnaOgge skrev:Jag vill ha två resultatlistor. En officiell med alla minus som aviserats, som ligger till grund för ETCvärldsmästarskapslagsuttagning och ranking och så. Och så vill jag har en inofficiell - utan alla minus, som vi som inte är så noga med ranking och så, men som ändå har lite tävlingsinstinkt, kan titta på efter BSK och vara stolta eller mindre nöjda med. Jag vill ha tävling på skoj, men med lite allvar och rättvisa i och så. Problemet löst!
Och jag skojar inte. Jag är helt seriös.(något jag brukar göra med målningspoäng
).
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Varför inte? Personligen tycker jag Mortarion har helt rätt. Mallkompens största nackdel är att den skapar ett spel i spelet när det gäller att klura ut listor som kommer runt mallen och ska bli så effektiva/kompsteg som möjligt. Det är klart att vissa tycker det är ett charmigt element, men det var knappast därför mallen skapades. Subjektiv komp tar mer tid för arrangörerna men är enligt min åsikt bättre om man vill skapa ett klimat som inte är superkompetetivt.Yautja skrev:Nej subjektiv komp är inte bra för BSK.
- theWatchman
Precis, o tuneringar är ju tävlingar o på tävlingar vill man ju vinna. Om man väljer subjektivkomp så får man säkert ett mindre tävlingsinriktat klimat, inte minst pga. att man slipper vissa "tävlingsinriktade" personer från ex. Linköping och Stockholm.Nahoj skrev:Varför inte? Personligen tycker jag Mortarion har helt rätt. Mallkompens största nackdel är att den skapar ett spel i spelet när det gäller att klura ut listor som kommer runt mallen och ska bli så effektiva/kompsteg som möjligt. Det är klart att vissa tycker det är ett charmigt element, men det var knappast därför mallen skapades. Subjektiv komp tar mer tid för arrangörerna men är enligt min åsikt bättre om man vill skapa ett klimat som inte är superkompetetivt.Yautja skrev:Nej subjektiv komp är inte bra för BSK.
-
Flygmaskin
Detta är absolut den roligaste tråden på hela svenska40k! Fan va alla tjafsar!
Människomat, till exempel spannmål.