Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Turneringar i Norrköping

Moderator: Snot

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av Blom »

Det är en stor vit villa/herrgård vi är i med en stor grässmatta med diverse gungor/liknade på. Så står KFUM på byggnaden med.

Ingången är på baksidan, andra dörren, den med den stora rampen/trappan.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av Blom »

Jag vill tacka för en toppen helg alla som kom till Peking!

Speciellt tack till; Mathias Hägglund, Richard Petterson, Anders Ångerfalk, Per andersson och Jens Malmqvist. Var länge sen jag hade så roliga, trevliga och spännande matcher på en turnering!

Jag vill även tacka alla som hjälpte till att bära bord när allt var klart!

Och grattis till David, Joachim och Pärssi!

:wub:
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av Hylander »

Stort tack till arrangörerna! Hade en riktigt kul helg och kommer gärna upp och lirar igen!

Se till att Snot inte får skriva knas missions nästa gång bara ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av Snot »

Hylander skrev:Stort tack till arrangörerna! Hade en riktigt kul helg och kommer gärna upp och lirar igen!

Se till att Snot inte får skriva knas missions nästa gång bara ;)
Tråkigt att du inte gillade dom, vad mer specifikt var det du inte gillade så vi vet?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av Tirumbar »

Snot skrev:Tråkigt att du inte gillade dom, vad mer specifikt var det du inte gillade så vi vet?
First blood blev ett problem tyvärr.
Det hade alldeles för stor påverkan när det var 2 av 6 pts som inte gick att drawa ut.

Både ledarbordet och runnerupbordet avgjordes på detta och säkert en massa fler som jag själv inte hade koll på.
Just att det saknades funktion för att drawa ut det missionet var det stora problemet alla andra missions kunde man ju ta tillbaka ett poäng på.

First blood är ett kul koncept men det bör inte tillåtas att vara så stor del av matchpoängerna igen.

Stort grattis till David !
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Stormshadow
Inlägg: 77
Blev medlem: 08 feb 2010, 15:28

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av Stormshadow »

Jag tyckte att First blood var en uppfriskande smäll på fingrarna på alla små Razor och chimera spammare där ute :P. Har man två eller tre transporter så kan man ju alltid reserva eller gömma dem. Ostar man till det med 10st så blir det svårare ;).

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av Hylander »

Snot skrev:
Hylander skrev:Stort tack till arrangörerna! Hade en riktigt kul helg och kommer gärna upp och lirar igen!

Se till att Snot inte får skriva knas missions nästa gång bara ;)
Tråkigt att du inte gillade dom, vad mer specifikt var det du inte gillade så vi vet?
6e verkar vara att man skall spela om objektiv/quarters och att vad som dödas spelar mindre roll. Gonka påpekade detta redan i 5e. Det är bra att de gamla VP är glömda och att vi släppt 4e på så sätt. Nu har vi ju first blood, warlord och linebreaker som totalt kan ge 3p medans objektiven ligger på minst 3p (oftast 6-8).

Alltså bör (enligt regelboken) First Blood motsvara ungefär 1/10 av poängen i en match. Att ni ville öka det kan jag förstå men till den grad att det blir 1/3 låter lite mycket.

Sedan har ju regelboken att man kollar hur mycket poäng varje spelare tagit för att därefter jämföra vad resultatet blivit. Ni tog VP direkt som resultatet vilket gör att man inte kan vinna matchen stort om man inte får First Blood (läs börja...)

Jag förstår din idé om att få det att inte vara en självklarhet att gå tvåa men vissa listor gillar erkligen att gå först. Att de sedan får ett försprång på 2-0 känns inte riktigt bra...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av Ceasar »

Stort tack till arrangörerna!

Hade en riktigt trevlig helg.

+ Lokalen och skoförbudet gjorde att det kändes som att man var hemma hos någon och soft spelade lite.
+ Enkla missions, känndes bra nu så här i början av en ny edition.
+ Super lokal i förhållande till antal spelare!
+ Mat, skönt att kunna foka på spelandet.
+ Super snabb lottning!
+ Trevliga arrangörer!
+ Antalet spelare. Det var faktiskt ganska nice att det blev en lite mindre turnering.

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av theWatchman »

Tack som fasen Bagarn för en riktigt bra annordnad helg!! Kan jag kommer jag lätt nästa gång! :D

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Legends Of the fall SO -12 1-2 september

Inlägg av Hylander »

Ja lokalen var riktigt bra. Helpension är toppen!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar