SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation

Inlägg av refabricated »

Hylander skrev:Bra poäng där, Olof!

Jag tror att det är kommunbidragen som kräver en del siffror på folk. De brukar vara rätt anala med sådan, men bara en gissning från min sida...
Låter rimligt.

Höll på att skriva ngt långt, vill inte måla fan på väggen så jag suddade.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
GoB40k

Inlägg av GoB40k »

Hylander har rätt angående bidrag, fler medlemmar = mer bidrag samt lättare att söka pengar till stora arrangemang såsom WettCon Sommar och WettCon Vinter.

Olof, du har helt klart en poäng, detta har diskuterats fram och tillbaka men i år valde vi att ha det som nu, däremot kanske det ändras till nästa gång :)

Papa D skrev:Nu har jag brutit mina principer för GOBs skull och kommer ha utfört bankärenden 2 ggr denna månad. Allt är betalt och ref är Papa D på min betalning, vill inte skicka mina personuppgifter hur som helst.

Varför behöver ni personnummer i anmälan föresten?
Hur förvarar ni personnummer, hur säkerställer ni vilka som access till personnummer?
Är den lagringsmediet krypterad?

Mvh

Daniel
Det var snällt av dig att bryta mot dina heliga principer. Vi förstår att det var tungt för dig att ta denna minuten av ditt liv en vecka tidigare än tvunget.

Personnummer används för att registrera medlemskap i GoB, detta ger oss fler medlemmar och mer pengar till att arrangera bättre arrangemang. Mailet ni skickar med personnumret tas bort dagen efter sista anmälningsdag när alla som anmält sig registreras som medlemmar i GoB (med undantag av de som specificerat att de ej vill detta).

Är det så att någon har skyddade personuppgifter är det bara att höra av sig och då behöver du självklart inte skicka personnummer.

/Arr

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

En annan sak!

Vi vill ha SM-pepp videos inför evenemanget! :D
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Trulsante

Inlägg av Trulsante »

Räknas en vlogg från mitt badkar Olof?
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Bankgrejen va ett skämt :)
PUL var inte det. Förstår att ni behöver infon för sverok motsvarande. Viktigaste är väl egentligen att de inte lagras mer än nödvändigt och att man minimerar access till uppgifterna. Vill folk ha just mina uppgifter löser man det, är mer att databaser och fileshares med massa PUL uppgifter faktiskt är intressant för folk att komma över ur ett "identity theft" perspektiv, svenska personuppgifter har faktiskt ett pris på svarta marknaden då svenska pass är extremt åttråvärda pga vår neutrala status.

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Armélistor
Skickas till gob40k@gmail.com innan 23/11/2015. För varje dag du missar listinskick får du -1p på turneringen.
Är det alltså senast kl 23:59 22/11/2015 då det står "innan". Eller menar ni kl 23:59 23/11/2015.

Användarvisningsbild
GoB40k

Inlägg av GoB40k »

Senast ska det vara! Ändrar det :)

Poet

Inlägg av Poet »

Tvivlar på att någon bytt personnr, så dem som tidigare medverkat på en GoB-turnering (SM/Wettcon) är väl redan medlemmar? Dvs, inga personuppgifter krävs?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Poet skrev:Tvivlar på att någon bytt personnr, så dem som tidigare medverkat på en GoB-turnering (SM/Wettcon) är väl redan medlemmar? Dvs, inga personuppgifter krävs?
Skicka gärna med dem igen. Då vi tagit bort tidigare mail kan det vara bra att dubbelkolla så de är medlemmar, annars kan vi skriva in dem nu.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
GoB40k

Inlägg av GoB40k »

Nu är vi lika många anmälda till SM som spelade SM förra året!

Men saknar fortfarande några av er! :)

Skriv svar