SM2014 - Information

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: SM2014 - Information

Inlägg av Katarsis »

kombat skrev:Borde inte SM turneringen i sig självt ha någonsorts ranking multiplikator? typ man får 3 ggr så mycket som en vanlig turnering?
Jag tror att vi är inne i svåra vatten om vi skulle börja införa något sådant. Helt plötsligt så blir det en subjektiv bedömning av hur pass hårt motstånd man kan möta i en turnering och då finns det alltid dom som inte håller med om bedömningen. Samt så tappar man en hel del med enkelheten i rankingen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Ja vore det SM i ödmjukhet så gick det åt h*lvete för rätt många av er...

-My bad. Det ger ju inga rankingpoäng...

-Puss!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Ska inte spela på SM så att påstå att jaga rankingpoäng tycker jag är felaktigt. Anledning till varför jag anser att det borde ge lite emr ranking poäng är för att väga upp eftersom det är en relativ liten turnering och kanske den turnering också som har högst kvalitet på spelarna. Jag ser inga problem med att premiera den med extra rankingpoäng.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jag tror Roger kanske syftade på Jimmys inlägg som jag sen spann vidare på. Men det är internet, där behöver man inte alltid vara lika trevlig som man är i verkligheten. Titta på Flogger, han är ju helt hemsk på internet :wub:

(Du får en kram i december för den Flogger ;) )

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Min signatur säger det mesta :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

mina gubbar vill kramas med floggers gubbar! ;)

Skulle kunna se en viss vits med att öka rankingpoängen på just SM men vet inte om det känns nödvändigt men slå för guds skull inte ihop det så stackarn som vinner öppna inte får ngt alls

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Tycker absolut vi kör på som vanligt med rankingen. Att vinna SM är mer prestigefyllt än att ligga 100.000p före alla andra på rankingen.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Flogger skrev:Tycker absolut vi kör på som vanligt med rankingen. Att vinna SM är mer prestigefyllt än att ligga 100.000p före alla andra på rankingen.
Eller?

Imo så tycker jag vi slår samman båda turneringarna om vi inte kommer över 15-20 pers på kvalturneringen. Med slå ihop så menar jag att alla spelar i samma turnering, inte att turneringen slås samman i rankingsammanhang. Roligare med fler deltagare och en turnering med 10-15 pers är inte alls lika kul som en med 50. Detta oavsett vilka titlar man delar ut efter spelandet.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Det är inte så att ett par stycken av de som åker på öppna gör det för att slippa mosas av "sveriges elit" (inget illa ment) så fort man närmar sig topp 5-10? Taskigt att sabba en fristad för dem genom att slå ihop turneringarna.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

refabricated skrev: Imo så tycker jag vi slår samman båda turneringarna om vi inte kommer över 15-20 pers på kvalturneringen. Med slå ihop så menar jag att alla spelar i samma turnering, inte att turneringen slås samman i rankingsammanhang. Roligare med fler deltagare och en turnering med 10-15 pers är inte alls lika kul som en med 50. Detta oavsett vilka titlar man delar ut efter spelandet.
Känns lite sent att göra det nu.

Många som anmält sig till öppna kanske har gjort det för att det kan vara kul att spela en turnering topp spelarna.

Skriv svar