Fixat.Talos skrev:Såg att mitt namn hamnade i listan för deltager till sm, och inte till ösm. Inte för att jag har något i mot att spela i sm, men jag tror inte jag kvalat in.....
Eller 'r det en hint om att jag ska vinna inför sm turneringen nu på lördag kanske? :p
SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
Re: SM 2015 - Officiell Turneringsinformation
- DarkMessiah
Och jag står på ÖSM, men ska stå på vanliga SM 
// Fredrik
// Fredrik
-
patrik thoren
Och mig har de inte skrivit in än......
Med vänlig hälsning
Putte
Med vänlig hälsning
Putte
Är en faction detsamma som en detachment när det handlar om enhetlig målning?
Nej. Faction och Detachment är olika saker.lurräven skrev:Är en faction detsamma som en detachment när det handlar om enhetlig målning?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Kan ni exemplifiera vad som räknas som enhetligt? Får mina Black Guardians inte spelas tillsammans med mina Saim-Hann Windriders (givet samma typ av basning)?
Måste Space Marines vara basade på 25mms baser eller missar jag något i mallen?
Arméer inom varje faction behöver vara enhetligt målade och basadelurräven skrev:Kan ni exemplifiera vad som räknas som enhetligt? Får mina Black Guardians inte spelas tillsammans med mina Saim-Hann Windriders (givet samma typ av basning)?
- Detta innebär att det inte är ok att spela blåa ultramarines på stenbaser ihop med gula ultramarines på ökenbaser. Om du däremot allierar med en annan faction är det helt ok med annan målning eller basning. Samt om din armé har ett särskilt tema, såsom Biel-tan eldar i diverse olika färger som passar ihop med aspect warriors i sina egna färger. Likaså med chaos där olika gudar har olika teman. I dessa fall behöver enbart basning vara enhetlig.
Power armour gubbs får stå på 25 eller 32mm baser, så länge alla dina power armour gubbar står på samma typ av bas. Du får inte blanda mellan 25 och 32.
Scouterna skall de vara på 32 om vanliga marines i listan är på 32?Flogger skrev:Arméer inom varje faction behöver vara enhetligt målade och basadelurräven skrev:Kan ni exemplifiera vad som räknas som enhetligt? Får mina Black Guardians inte spelas tillsammans med mina Saim-Hann Windriders (givet samma typ av basning)?
- Detta innebär att det inte är ok att spela blåa ultramarines på stenbaser ihop med gula ultramarines på ökenbaser. Om du däremot allierar med en annan faction är det helt ok med annan målning eller basning. Samt om din armé har ett särskilt tema, såsom Biel-tan eldar i diverse olika färger som passar ihop med aspect warriors i sina egna färger. Likaså med chaos där olika gudar har olika teman. I dessa fall behöver enbart basning vara enhetlig.
Power armour gubbs får stå på 25 eller 32mm baser, så länge alla dina power armour gubbar står på samma typ av bas. Du får inte blanda mellan 25 och 32.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Scouter levereras väl med 25mm baser fortfarande och bör då ha 25mm baser.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Precis. Det är bara power armour snubbar som har börjat komma med 32mm.Flogger skrev:Scouter levereras väl med 25mm baser fortfarande och bör då ha 25mm baser.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015