SM 2015 Ris & Ros

Moderatorer: DHettNeck, GoB40k

Användarvisningsbild
GoB40k
Inlägg: 192
Blev medlem: 23 apr 2014, 14:19

SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av GoB40k »

Alright! Bring it on!

Vi har ätit och pratat lite och en av sakerna vi ska tänka på är:

Utrop vid en timme kvar och inga nya rundor
Detta ska vi tänka på ordentligt, projektor med stor klocka samt mikrofon till högtalarsystemet i salen där vi spelar är redan saker som diskuteras/planeras. Vi hoppas ni märkte skillnad från lördagen till söndagen då vi verkligen tog detta till oss.


Så ge oss all piss och pannkaka (citat: Putte) ni kan och vi ska försöka ta detta till oss :)


Och sist men verkligen inte minst, ett stort GIGANTISKT tack till MC som sköter lottning från hemmaplan! Du är en pärla!


/GoB Syd
Senast redigerad av 1 GoB40k, redigerad totalt 6 gånger.

Poet
Inlägg: 707
Blev medlem: 13 okt 2009, 08:16

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av Poet »

Som vanligt najs turnering..

Ros:
Bra lokal
Bra arr (Och ja.. det märktes skillnad på utropen mellan lör+sön.. framförallt när Niel kommer 1 timma för tidigt och skriker att det inte blir några fler rundor ;) )
Bra matcher med trevligt motstånd rakt igenom hela turneringen!

Ris:
Maten var ganska smaklös och tråkig (Sorry kockar!!), till skillnad från förra året då maten var kick-ass!!!
Förstår att Floggers arme gillade impass terräng ;), men kom igen, 3-4 gigantiska impass-bitar per bord e ju bara löjligt?

Användarvisningsbild
Nurgle
Inlägg: 1971
Blev medlem: 11 okt 2014, 12:30
Ort: Saltsjö-Boo
Kontakt:

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av Nurgle »

Riktigt kul turnering - stort tack till er som arrangerade denna härliga tillställning!

Ros:
+ Som ovan. All oro över tävlingsinriktade gimpar som förstör det roliga kom på skam. Riktigt skön stämning :)

Gillar verkligen att brädena följer samma färgteman och kul terräng överlag.

Jag var kanske utsvulten som en varg men jag gillade maten - både lasagnen o kycklingen var awesome. Grönsakspytten smakade sprit på söndagen men annars topp!

- Delta
Att Jönköping är så långt borta - jag gillar er :)

Kanske heart of The matter var lite feltänkt med tanke på hur många bord som hade impass i mitten. Terrain-subcomp av jump pack warlords?

Bra jobbet!

Newyn
Inlägg: 595
Blev medlem: 14 jun 2012, 10:04

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av Newyn »

Så var man hemma igen. Tackar för en trevlig turnering.

Ros
Missions som krävde olika saker
Bord med olika typ/mängd med terrräng.
Riktigt God mat.
Svala sovlokaler så man hade hyfsad luft när man sov.

Ris
Impossible terräng på mitten av bordet där Relic eller Warlord ska vara.
Spelare som inte tar med sig sin Codex utan förlitar sig på T.ex Battle scribe :evil: Onödigt att gå och Fråga Neil om saker man enkelt kan kolla upp i codex. OM man tagit med sig den.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av patrik thoren »

Första gången jag var hos er på GoB och jag tyckte det var riktigt jäv_a BRA!

Piss och pannkaka!

Det jag tyckte var bra var:
Bra bord och terräng
Trevlig Servis personal
Bra mat
Bra upplägg
Bra uppdrag
Bra schema

Det som var mindre bra var:
Utrop om Tid i matcher. (som ni redan tagit upp)

Ett litet förslag från min sida är att vi gärna börjar vi kl 8:00 på söndagen också så kommer de som är långväga ifrån hem till nära och kära lite tidigare.

Jag kommer självklart att återvända till er på GoB!

Med vänlig hälsning
Putte

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av Röde »

+

Lokalerna
Terrängen, överlägset bäst
Arrangörerna och personalen i caféet
(Jag skulle nog kunnat bo i Jönköping)
Skön stämning bland spelarna
Appen, gör saker smidigt

-

Appen, fick lite av en aha upplevelse då det aldrig kom ut analoga listor om något överhuvudtaget. Så jag menar kanske brist på info alt. så är det bara jag som missat det... Vi östgötar missade ju samlingen och uppropet som vi trodde skulle vara 08.00-08.30. Vi dök upp mitt i där någon gång och då var det redan klart, eller?
Tydlighet. Kändes som att turneringen rullade på bra men det var nog mycket spelarnas förtjänst. Utropen blev bättre dag 2.
Runt målningsbedömningen vart det också luddigt. Ska man ställa fram grejerna nu? Saknade momentet att få titta och rösta i målningen då den delen ligger just mig varmt om hjärtat.

Sammanfattningsvis är Gob en bra, trevlig men något luddig arrangör.
Senast redigerad av 1 Röde, redigerad totalt 7 gånger.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av Elevatorlake »

Som ickedeltagare hade jag gärna sett en livestream av sista matchen på ledarbordet som ifjol, jag tyckte det var roligt att följa och kommentatorn gjorde ju att det gick att följa. Det är ju så nära en SM-final som man kommer utan att ha utslagsturnering. Ännu hellre skulle jag se livestream av alla omgångar på ledarbordet men förstår ju samtidigt att resurserna är begränsade :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
GoB40k
Inlägg: 192
Blev medlem: 23 apr 2014, 14:19

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av GoB40k »

Röde skrev:Vi östgötar missade ju samlingen och uppropet som vi trodde skulle vara 08.00-08.30. Vi dök upp mitt i där någon gång och då var det redan klart, eller?
Du är inte den enda som nämnde detta. Helt ärligt så gjorde detta fenomen oss väldigt förvånade. Första matchen är 09-00-12:30 men då trillar ingen in mitt i, utan man kommer när det börjar. Men vi tar detta till oss och skriver helt enkelt bara 08:00 nästa gång :)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av DHettNeck »

Då så. Dags att skriva lite fast jag är så trött så jag mår illa nu. Stormsurges var sjukt krävande att spela med, hjärnan gick verkligen på högvarv hela helgen ;)

Vill börja att tacka GoB för ännu en kanonturnering. Ni är riktigt bra arrangörer!

Ros
MC + TTO = Epic Win
Terrängen är ruggit snygg och det fanns gott om LoS-block (som var till min nackdel iofs)
Bra lokaler
Maten var kanon tyckte jag
Roligt med Quiz
Hade 5st trevliga matcher

Ris
Ännu en förlust mot Olauf, det svider lite i själen varje gång ;)
Impass-bitarna: Det är inte ok att ha så pass stora impassbitar att en hel "flygande" amré kan ställa sig på dom. Antingen kör ni dessa som höga kullar ock skippar steep hills, eller så får ni nog tänka om era terrängval när det kommer till stora LoS-blockers (typ murar istället).
Missions: Jag gillar inte alls när missions är så pass tiltade som dom var i år, det blir bara ännu ett slumpmoment (få rätt matchupp i rätt mission). Det är mycket bättre att alla missions är lite mer balanserade tycker jag.
Kompen: Kompen i år var inte bra. Antingen skulle man spelat komp 0 (där mallen iaf inte är lika trasig) eller spelat okompat (vilket hade varit betydligt mer balanserat än var det var nu).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: SM 2015 Ris & Ros

Inlägg av Hylander »

Vill börja att tacka GoB för ännu ett redigt bra SM.

Samtidigt bör jag nog ursäkta mig till flera spelar (Främst Robin, Tröger och Jony) som jag spelade dåligt mot vilket påverkade mitt humör.


Ros
TTO
Terrängen är snygg och det fanns gott om LoS-block (Jag ogillar dock att impass inte är impass för allt vilket, det borde vara)
Bra lokaler
Maten
Spelarna
Missions (sånär på mission 4 som var lite vanskligt då den typen av mission inte spelats tidigare)
Kändes jämnare i år än tidigare, visst går det att förbättra men en klart fall framåt.

Ris
Mitt dåliga spel (Detta bör ni verkligen se till att förbättra till nästa turnering ni håller i)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar