Fantasia Fanatic XXX

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

zenitslav

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av zenitslav »

DHettNeck skrev:
zenitslav skrev:Hur ska jag tolka "Maximum 1 of each these factions may be included in the army: Space Marines, Tau and Eldar"? Max ett tau cad i en lista då t ex?
Nej, antalet detachments spelar ingen roll, men din lista får max innehålla 1 av SM/Tau/Eldar. Så spelar du Tau får du ta 1000 tau detachments om du har poäng till det.
Men då kan jag ju alltså inte spela fire warriors och guardians då? För annars är ju restrektionen om att man inte får ta saker från fler än 2 factions redan där?

Det står "1 of each" så en av varje faction men du kan inte spela med fler än två? Som regeln är skriven nu så förstår jag den inte

Max

Inlägg av Max »

Nej, du kan inte spela guardians och firewarriors tillsammans, för att ett av de stora problemen är en allians mellan eldar och tau. Man måste bygga såhär trubbiga mallar mot de som försöker bygga de bästa listorna, och gör man den mer komplicerad så att man inte kan alliera dom bra sakerna finns redan ett par mallar som gör det.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

zenitslav skrev:
DHettNeck skrev:
zenitslav skrev:Hur ska jag tolka "Maximum 1 of each these factions may be included in the army: Space Marines, Tau and Eldar"? Max ett tau cad i en lista då t ex?
Nej, antalet detachments spelar ingen roll, men din lista får max innehålla 1 av SM/Tau/Eldar. Så spelar du Tau får du ta 1000 tau detachments om du har poäng till det.
Men då kan jag ju alltså inte spela fire warriors och guardians då? För annars är ju restrektionen om att man inte får ta saker från fler än 2 factions redan där?

Det står "1 of each" så en av varje faction men du kan inte spela med fler än två? Som regeln är skriven nu så förstår jag den inte
Jag tror att du blandar ihop factions med detachments. Spelar du 3*CADs med bara tau så spelar du 3 detachments, men bara en faction.

Om frågan är huruvida du kan spela fire warriors OCH Guardians i samma list så är svaret nej, man får inte spela tau och eldar i samma lista.
Senast redigerad av 1 DHettNeck, redigerad totalt 18 gånger.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

GW FAQ-drafts: Will not be used. But the Errata parts will be used.

Jag är förvirrad, vad betyder detta? Betyder det att man får åka i varandras transports och psycic shriek träffar inte automatiskt? Får spiders hoppa hur många ggr de vill? Kan du länka till de regler som gäller?

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

doomarn

Inlägg av doomarn »

Står i varje faq vad som är errata.. I nya necron faq så var erratan att night scythes kan ta 15 modeller och jump infantry.

Skriven med Tapatalk

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Papa D skrev:GW FAQ-drafts: Will not be used. But the Errata parts will be used.

Jag är förvirrad, vad betyder detta? Betyder det att man får åka i varandras transports och psycic shriek träffar inte automatiskt? Får spiders hoppa hur många ggr de vill? Kan du länka till de regler som gäller?

/D
FAQ draftsen kommer inte gälla, men GW har släppt en del offeciella Errator på sin facebook sida som kommer gälla. Du får helt enkelt kolla där som alla andra, jag kommer inte länka till varenda en.

Detta mest för att folk vill spela med 4A dreads och bra scouts. Shriek är också en errata ja. Transporter är en FAQ grej och kommer inte föjas.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Kul tråd att följa. Begränsningarna verkar rätt OK och det går ändå bygga roliga listor som är rätt hårda, utan att köra copy paste från senaste ETC-listorna som snurrar på internet. Så bra jobbat! Jag blir defintivt sugen att vara med. Har två listor klara - nu ska bara kalendern betvingas...

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag har inte fejsbok .. finns dom nånannanstans?

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Papa D skrev:Jag har inte fejsbok .. finns dom nånannanstans?

/D
Tyvärr inte ännu. Så fråga en vän med FB eller skaffa en själv ;)

Om någon orkar får dom gärna göra en sammanställning av alla errator, så kan jag inkludera den i dokumentet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

zenitslav

Inlägg av zenitslav »

Papa D skrev:Jag har inte fejsbok .. finns dom nånannanstans?

/D
Du behöver inte ha ett konto för att se deras sida med faqs, https://www.facebook.com/Warhammer-4000 ... 719/photos

Skriv svar