Fantasia Fanatic XXX

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Fantasia Fanatic XXX

Inlägg av DHettNeck »

Enochia skrev:fast det är ju relativa killpoints i alla matcher?
som det ser ut nu så vinner man med 17-3 om man tar etenal och maelstorm?
Ja det är relativa KP, men det är hur som lättare att döda saker i en MSU-lista än i en stjärn-lista. Hur som ser jag gärna att MSU främjas över deathstars hur som.

Om du vinner dom och drawar dom två andra blir det 17-3 ja.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Tröger - detta främjar inte msu lite. Dessa missions dödar ALLA builds som inte är obsec msu.
Har jag 1 deathstar som är odödlig och min opt 2-3 små units kommer jag förlora ~0,5
Kör jag en maxad gladius måste typ 10-12 kp dö för en draw och då kommer endå gladiusen garanterat vinna eternal och troligen mael, förlora first blood och warlord. Just nu finna det ingen anledning att komma med något annat å de vet du, du kommer inte direkt dyka upp med en star själv i dessa missons. Att inte ha relativa kp men win system gynnar msu åxå, bara inte cp mycket som detta...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

De måste finnas draw backs på att va bäst i världen på mael och eternal
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Å detta säger jag trotts att jag ska spela en summoning lista som borde gynnas av detta

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Papa D skrev:Tröger - detta främjar inte msu lite. Dessa missions dödar ALLA builds som inte är obsec msu.
Har jag 1 deathstar som är odödlig och min opt 2-3 små units kommer jag förlora ~0,5
Kör jag en maxad gladius måste typ 10-12 kp dö för en draw och då kommer endå gladiusen garanterat vinna eternal och troligen mael, förlora first blood och warlord. Just nu finna det ingen anledning att komma med något annat å de vet du, du kommer inte direkt dyka upp med en star själv i dessa missons. Att inte ha relativa kp men win system gynnar msu åxå, bara inte cp mycket som detta...
Fast ingen dödstjärna består ju av mindre än typ 6-7 KP, så tappar man tre stycken utanför är det inte så mycket.

Vi får väl se, men jag tror att du är överdrivet rädd för detta. Men visar det sig att du har rätt och att deathstars suger på dessa missions så är väl det kul för en gångs skull ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jaja - tar med min gladius och e nöjd da...

doomarn

Inlägg av doomarn »

Hur ska man tolka tankshock i svefaq. Teleporteras modellen inom coherency eller måste den gå kortast möjligast väg För att hamna utanför modellen som tankshocka och på så sätt kan man hindra den från att nå coherency?

Skriven med Tapatalk

Jony

Inlägg av Jony »

Hade det inte varit mer balanserat ifall 2 av 5 matcher hade haft kill points som Primary missions?

Roligare är det ju möta varierande listor än i stortsett likadana list uppbyggnaden?

Cegorach

Inlägg av Cegorach »

Känslan är att det blir lättare att få 20-0, samt att det blir väldigt antingen eller i alla missions. Man kan inte skrapa ihop lite poäng utan det är verkligen allt eller inget, tycker de gamla missions var väldigt bra.

Hawk

Inlägg av Hawk »

Kanske att balansen inte är perfekt, men ett stort steg i rätt riktning. Snyggt!

Skriv svar