Fantasia Fanatic XXVII
Moderator: Dante82
Re: Fantasia Fanatic XXVII
Så ta bort ethereal och sniper drones. Eldar är knappt begränsade med denna mallen, när har någon nånsin spelat fler än 4 serpents och 2 wraithknights? I Sverige då? Tror knappt jag sett det, någonsin.
Det är mest trist att den bästa armén i spelet knappt begränsas när Necrons, demoner, nids och alla andra arméer begränsas rätt ordentligt.
Sedan görs samma misstag här som på DefCon, Tau som allies blir oslagbart. Ett förslag är att tillåta Tau som Primary men inte tillåta dem som allies.
Det är mest trist att den bästa armén i spelet knappt begränsas när Necrons, demoner, nids och alla andra arméer begränsas rätt ordentligt.
Sedan görs samma misstag här som på DefCon, Tau som allies blir oslagbart. Ett förslag är att tillåta Tau som Primary men inte tillåta dem som allies.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Elevatorlake
Personligen tycker jag allies och special characters borde förbjudas.
Ja, jag är gammal
Ja, jag är gammal
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Vet inte om jag håller med om att övriga är särskilt rejält begränsade. Necrons får igenom det dom vill ha, Daemons får det dom vill ha också (visst 2++ med re-roll 4++ slår mot deras stjärna vilket är helt nödvändigt). Nidz vet jag inget om men dom får väl också det dom vill ha?Flogger skrev:Så ta bort ethereal och sniper drones. Eldar är knappt begränsade med denna mallen, när har någon nånsin spelat fler än 4 serpents och 2 wraithknights? I Sverige då? Tror knappt jag sett det, någonsin.
Tycker dock att du har rätt i det stora hela, just Eldar/Tau blir en extremt bra combo och särskilt när det inte är så mycket LoS-block vilket det inte brukar vara på Fanaticen. Problemet som uppstår när man tar bort battle brothers är att det finns väldigt få svar mot X+Tau. Dom får in allt mumsigt skytte man vill ha med dessa restriktioner medans motståndaren har väldigt få alternativ på hur det skall mötas upp.
Att bara få ta Tau som primary är en väldigt bra idé sett till hur övriga restriktioner ser ut.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
-
Elevatorlake
Necrons få ju inte använda sin decurion detachment och det är ju en hyfsad begränsningBronson skrev:Vet inte om jag håller med om att övriga är särskilt rejält begränsade. Necrons får igenom det dom vill ha, Daemons får det dom vill ha också (visst 2++ med re-roll 4++ slår mot deras stjärna vilket är helt nödvändigt). Nidz vet jag inget om men dom får väl också det dom vill ha?Flogger skrev:Så ta bort ethereal och sniper drones. Eldar är knappt begränsade med denna mallen, när har någon nånsin spelat fler än 4 serpents och 2 wraithknights? I Sverige då? Tror knappt jag sett det, någonsin.
Tycker dock att du har rätt i det stora hela, just Eldar/Tau blir en extremt bra combo och särskilt när det inte är så mycket LoS-block vilket det inte brukar vara på Fanaticen. Problemet som uppstår när man tar bort battle brothers är att det finns väldigt få svar mot X+Tau. Dom får in allt mumsigt skytte man vill ha med dessa restriktioner medans motståndaren har väldigt få alternativ på hur det skall mötas upp.
Att bara få ta Tau som primary är en väldigt bra idé sett till hur övriga restriktioner ser ut.
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 18 gånger.
-
Elevatorlake
Hittade ingen regel om det men jag ställer frågan för att vara säker; om jag kör en combined arms detachment och en allied detachment, får min allied detachment vara värd mer poäng än min combined arms detachment?
-
Elevatorlake
En fråga till, om tactical objectives den här gången. För de codexar som har egna objectives, t.ex. grey knights och necrons, måste man eller får man använda dessa eller är det bara standard objectives som gäller?
Max 4 FMCs slår hårt mot Nids. Har nids dominerat i Norrland?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Hahaha, nej det gör det inte. 4*Dakka flyrants är tillräckligt mångaFlogger skrev:Max 4 FMCs slår hårt mot Nids. Har nids dominerat i Norrland?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Crones?DHettNeck skrev:Hahaha, nej det gör det inte. 4*Dakka flyrants är tillräckligt mångaFlogger skrev:Max 4 FMCs slår hårt mot Nids. Har nids dominerat i Norrland?
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Nu skall jag inte på turneringen, men varför skulle man någonsin ta en crone över en dakka tyrant?
Det är lite som att ta heavybolters till sina centurions...
Det är lite som att ta heavybolters till sina centurions...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!