Nej, gör om gör rättFlogger skrev:Crones?DHettNeck skrev:Hahaha, nej det gör det inte. 4*Dakka flyrants är tillräckligt mångaFlogger skrev:Max 4 FMCs slår hårt mot Nids. Har nids dominerat i Norrland?
Fantasia Fanatic XXVII
Moderator: Dante82
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Fantasia Fanatic XXVII
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Vi kommer att ha mer LOS blockande terräng, ska lägga upp bilder när det är färdigt. Det är dags att du vågar dig upp hit så du vet hur det spelas och ser ut här uppe i norrland;-)Tänker ni dränka borden i terräng som blockar Line of Sight? Annars verkar det riktigt tråkigt att åka upp med något annat än det där (typ).
Du får dela upp poängen hur du vill.Hittade ingen regel om det men jag ställer frågan för att vara säker; om jag kör en combined arms detachment och en allied detachment, får min allied detachment vara värd mer poäng än min combined arms detachment?
Man måste använda sina arméspecifika.En fråga till, om tactical objectives den här gången. För de codexar som har egna objectives, t.ex. grey knights och necrons, måste man eller får man använda dessa eller är det bara standard objectives som gäller?
Jag har plan på att komma upp, don't worry 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det som slår mot nidz är väl inte 4 FMC, det är att formations blir allies of convience, vilket betyder att synaps inte sprids men däremot drabbas alla av Sitw, vilket gör att man typ blir fast en CAD, för att inte straffa sig själv.
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.
Alliera med sig själv blir lite moot när synapse inte sprids.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Bounty Hunter:
Den som först dödar motståndarens dyraste enhet (utöver warlorden ifall den är dyrast) får 1 matchpoäng. Om
två el. fler enheter är lika i detta avseende väljer ägaren av enheterna vilken av dem som ska räknas som dyrast före deploym
ent
Hur fungerar det med combat squad?
Typ 10 greyknights terminators med lite extra equipment är 410p
Draigo 245p.
Den som först dödar motståndarens dyraste enhet (utöver warlorden ifall den är dyrast) får 1 matchpoäng. Om
två el. fler enheter är lika i detta avseende väljer ägaren av enheterna vilken av dem som ska räknas som dyrast före deploym
ent
Hur fungerar det med combat squad?
Typ 10 greyknights terminators med lite extra equipment är 410p
Draigo 245p.
Jag har plan på att komma upp, don't worry![]()
Det kommer att ändars, synapsen kommer att spridas vidare.Alliera med sig själv blir lite moot när synapse inte sprids.
- DarkMessiah
Kommer då även Command Wave för t.ex Necrons att spridas till ett andra necron detachment? Och andra liknande förmågor för andra arméer som påverkar enheters ld och moral?
Jag ska inte spela på turneringen, men jag tror ni gör er en otjänst som lukrar upp i hur allies of conv fungerar. En rimlig ändring är att shadow in the warp inte fungerar på egna nids, men synaps inte sprids.
Är assassins tillåtna? De är ju ett codex lika mycket som inquisition eller sororitas.