DHettNeck skrev:Ny Beta v1.2 ligger nu som PDF på första sidan.
Är det bättre nu?
Ser bra ut. Har en fråga bara. Max 3 av samma ic.. Räknar man om det är en Librarian eller namnet? Tänkte om man kan kringgå det med tex en conclave med 3 Librarian + tigge.
doomarn skrev:Ser bra ut. Har en fråga bara. Max 3 av samma ic.. Räknar man om det är en Librarian eller namnet? Tänkte om man kan kringgå det med tex en conclave med 3 Librarian + tigge.
Tau
Eldar
Gladius (men man har ganska mycke kp)
Kanske warcon? Osäker om man får spela det.
Det man inte ska bygga är
CD
Sw star
SM star
Flesh hound spam
Seer council
Incursion känns dumt pga alla kp mission och ingen cursed earth
Känns fortfarande som tau har det gött.
Tänker att man får till de gött med
Alla s7 i världen crisis star eller lite broadsides, en buffis och 3 riptides samt en pirahna wing, culexus i bunker. Typ som etc listorna..
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Det jag försökte säga var - när man tar bort alla sätt för närstrid att överleva så kommer det bara vara skytte på toppborden = pretty boring. Typ tau kommer äga, inte mig emot, har en sån arme klar ville bara påpeka att de blir så. Har inte codex men:
Commander w allt de bra
2 solo suits
En bunke crisis med drones, target locks å 2x missilepods
Stormsurge
3 x 1 riptides
2x5 piraya i en wing
Får man säkert in pch de kan ingen cc arme slåss mot utan spells
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Du får inte spela piranha wing, då den har minst 4 likadana enheter.
Vart hittar man balansen mellan skytte och närstrid då? Att dom vill ha bort döds-stjärnor och dom värsta spellsen var Dea tydlig med så då måste man strypa Tau och eldar mer istället då.
Återinför phase form, då finns det i alla fall ett hot mot Tau och eldar i metat. Sedan skall man ju få den powern.
Jag provspelade en rätt psychictät marinlista igår... Insåg att med dessa restriktioner var det inte mycket som var av värde för att hota min motståndare. Det var typ psychic shriek som var "given" och kvar...
Nu vet jag inte hur den kommer att spelas om det krävs att slå för att träffa. (Vi spelade så) men samtidigt tänkte jag att om det är denna power som är viktig kanske den också skall plockas bort? Då behöver vi inte lägga poäng på psyckers alls!
Max 40 str 7 skott per runda?!! (Tau) ja jösses...
Jag vill också veta om erator gäller? De är i alla fall en regeländring och inte ett förslag på hur regler skall tolkas.
Jag är också rädd att vi kommer se Tau, eldar och Necroner på toppborden denna gång, trots försök till begränsningar. Hoppas att jag har fel.
I övrigt skall det bli roligt om det blir jämnare matcher oavsett motstånd.
wolf skrev:Max 40 str 7 skott per runda?!! (Tau) ja jösses...
Jag vill också veta om erator gäller? De är i alla fall en regeländring och inte ett förslag på hur regler skall tolkas.
Vad mer ska strypas i Tau? Banna stormsurges?
Erratorna ser iaf jag som en del av FAQs och har inte räknat med att dom gäller, men det är helt upp till Dea.
När det kommer till Phase Form så är den på tok för stark på centstjärnor för att få vara med. Däremot så borde man nog med dessa restriktioner släppa tillbaka endurance och cursed earth.
Andra frågor som kommer, battlebrothers aka superfriends. Hur ser du/ ni på detta?
Om nu Dea vill ha bort stjärnor så borde detta begränsas, bort med Battlebrothers. Kan ha missat detta i restriktionerna, om så bortse från frågan.
Denna fråga om psychic är svår att begränsa, kan hålla med om några poster ovan att CD är inget val längre då all bluff de har är raderad, vad ska vara kvar? Ja Dea/ ni utgår ifrån det värsta i kombinationer, går det att begränsa på annat sätt?
Ett förslag är att man inte kan kasta magi på andra, battlebrothers, för att buffa. En unit kan inte ha mer an en buffspell på sig osv?