The Vraksian Renegade Militia
Re: The Vraksian Renegade Militia
Jag tycker nog att huvuden skulle må bättre av att vara annorlunda. Jag skulle kunna tänka mig mera vitt, typ ruttenhudsomlegatundervattenlängeblekt?
Jag tror också på ljusare hud. Nu är den alldeles för lik rustningen.
(Det är så lätt att kommentera när någon som målar bra har postat innan...
)
(Det är så lätt att kommentera när någon som målar bra har postat innan...
Bra med turneringar så att man har någon morot att måla klart allt. Är en del kvar men jag ska nog hinna hoppas jag.

ser rikigt nice ut! gillar det gula visiret på gubben med klorna!
Det ser riktigt bra ut. Dock tycker jag nog att klon sticker ut lite väl mycket. Resten av modellerna har ett såpass begränsat och nedtonat färgschema (vilket funkar bra) att det ser skumt ut med en klart lysande färg som helt avviker från alla nyanser som återfinns på modellerna.
Riktigt jäkla coola och i en stil som jag verkligen gillar! Jordnära och realistiskt på nått sätt. Sen riktigt bra bilder
Edit:
Kollade igenom tråden från början och vet att jag tittade i den här för jätte länge sen när jag var ny här och kommer ihåg att då föll det här mig inte alls i smaken. Men nu när jag tänker efter så är det ju inte bara det som ändrats i mitt hobby tänk och nu som sagt så faller det mig verkligen i smaken
....Terminatorn var styggt snygg...
Edit:
Kollade igenom tråden från början och vet att jag tittade i den här för jätte länge sen när jag var ny här och kommer ihåg att då föll det här mig inte alls i smaken. Men nu när jag tänker efter så är det ju inte bara det som ändrats i mitt hobby tänk och nu som sagt så faller det mig verkligen i smaken
....Terminatorn var styggt snygg...
Jag tycker också att det här är fantastiskt bra. Skall själv precis börja en Nurglearmé, och har surfat mycket sådant sista veckorna och det här är bland det snyggare, kanske snyggaste, jag sett.
Vad kör du färger (på ett ungefär) på dina Plague Marines?
Vad kör du färger (på ett ungefär) på dina Plague Marines?
Om jag inte minns fel så målade jag det beiga så här. Grunda hela modellen med vallejos Green Brown, airbrushar med vallejos Heavy Warmgrey(osäker på om det var den färgen). En wash med Burnt Umber oljefärg. Washa väldigt lätt med nästan alla GWs washer, kanske inte dom allra färgstarkaste. Man kan säkert hoppa över en massa steg men primärt är dom målade med Heavy Warmgrey(eller vilken färg det nu var). Metallen är Screaming Bell washad med Nuln Oil + highlight.
Tack, tack. Jag gillar just när det blir naturliga variationer in färgerna, precis som du har fått till det.
The Vraksian Renegade Militia
Va kul med lite "threadomancy" när det är såhär coola grejor. Skitigt och gött som jag gillar.