huu ?! what was that noise

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

huu ?! what was that noise

Inlägg av Claimh_Solais »

Så efter många års tänkande slår jag slag i saken och börjar med en EC armé
Började redan 2006 att bygga noise marines men det rann ut i sanden men nu med ny chaos codex är det tid igen !

Tänkte att alla mina modeller ska konverterar på ett eller annat sätt ..
Nu måste jag bara köpa mer rosa färg haha
men här är lite wip bilder iaf :D



Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: huu ?! what was that noise

Inlägg av Gonka Koff »

There's something happening here
What it is ain't exactly clear
There's a man with a gun over there
Telling me I got to beware

I think it's time we stop, children
What's that sound?
Everybody look what's going down


Ser ut att bli ballt, lycka till!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Mortarion
Inlägg: 2760
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: huu ?! what was that noise

Inlägg av Mortarion »

Det här verkar lovande. Skall bli kul att följa.

katzenjammer
Inlägg: 716
Blev medlem: 03 apr 2012, 22:24

Re: huu ?! what was that noise

Inlägg av katzenjammer »

Gillar dem! Man kan eventuellt tycka att övergången mellan hjälm/tuppkam kan bli bättre markerad eller mjukare på ett par av dem. Men det kanske funkar asbra när dom är målade.
Flesh is a design fault

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: huu ?! what was that noise

Inlägg av Claimh_Solais »

Slaanesh viskade o frestade mig ...jag är en svag själ och lyssnade på hen ..
tog en dags paus från comission målandet och målade upp min första Noise marine , ville använda ljusa färger men ändå får en rätt hård look på dom tycker det blev rätt bra (iaf för att va första marinen i en nya armé) alltid gillat space wolves grå men inte på space wolves så passade på att bryta av det rosa med lite gråblå ...slaanesh blir nog nöjd :oops:

Bild
Bild

Sen har vi en tidig WIP på min första termos ..ville testa Slaanesh termosar för att dom ser man inte ofta men ville även få dom lite mer ..ja slaanesh så konvertera han lite ..enkelt men effektivt om du frågar mig ..eller slaanesh , synd bara codexen inte låter som ha sonic vapen

Bild

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: huu ?! what was that noise

Inlägg av Jörgen »

Ser grymt bra ut, gillar att du använde grått, blev ju kalas ju :D

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: huu ?! what was that noise

Inlägg av Claimh_Solais »

Jörgen skrev:Ser grymt bra ut, gillar att du använde grått, blev ju kalas ju :D
Tackar tackar :D , jo den blå grå passade verkligen bra , ser lite grovt ut på bilden lite väl inzomatt.. men i dagsljus lyser det verkligen upp

passar på att kolla om någon sitter på en lucius modell o vill sälja hör av er (metall eller finecast kvittar)

Claimh_Solais
Inlägg: 1115
Blev medlem: 07 okt 2010, 15:56

Re: huu ?! what was that noise

Inlägg av Claimh_Solais »

Så nu är första termosen klar
blev rätt nöjd med huvudet måste jag säga ..ska lägga lite gräs på basen men det gör jag när alla 5 är klara

Bild

Användarvisningsbild
Jörgen
Inlägg: 714
Blev medlem: 11 okt 2010, 14:39
Ort: GBG

Re: huu ?! what was that noise

Inlägg av Jörgen »

Ser kanon ut ju, blir fem abbadon av fem möjliga :D

Skriv svar