Snyggt jobbat med många unika och udda, men sköna, idéer - inspirerande!!
A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k
Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k
Ljuvlig tråd!
Snyggt jobbat med många unika och udda, men sköna, idéer - inspirerande!!
Snyggt jobbat med många unika och udda, men sköna, idéer - inspirerande!!
A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k
Massa skoj! Kul med folk som vågar bygga nåt lite annorlunda. Vad blir det för färger på fordonen?
Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k
Jag borde också hitta på nått coolt... Riktigt inspirerande! !
Alexander Merinen
-
Silvertejp
- Inlägg: 997
- Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19
Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k
Hej!
Jag lyckades hitta det här av en slump på internetet.
http://www.youtube.com/watch?v=UAWZOu7ba_A
För er som inte orkar gå på yotube så är det en rökmaskin, en väldigt liten sådan. Självklart vill jag försöka bygga in den här i min Land Raider så att det faktiskt kan komma rök ur skorstenen. Problemet är att den här personen verkar ha den eldriven via sladd och nån form av adapter, jag skulle ju behöva göra samma sak via ett batteri och jag tror inte riktigt jag är kapabel till att luska ut hur man skulle göra, någon som har tips? Skulle kunna hjälpa mig och bygga en? Eller har åsikter?
Lite rädd att det ska bli för varmt och att det smälter platsen, men känns ändå som man behöver köra den ganska länge för det.
All hjälp uppskattas och vem vill inte se en ångdriven Land Raider på en turnering i framtiden.
Jag lyckades hitta det här av en slump på internetet.
http://www.youtube.com/watch?v=UAWZOu7ba_A
För er som inte orkar gå på yotube så är det en rökmaskin, en väldigt liten sådan. Självklart vill jag försöka bygga in den här i min Land Raider så att det faktiskt kan komma rök ur skorstenen. Problemet är att den här personen verkar ha den eldriven via sladd och nån form av adapter, jag skulle ju behöva göra samma sak via ett batteri och jag tror inte riktigt jag är kapabel till att luska ut hur man skulle göra, någon som har tips? Skulle kunna hjälpa mig och bygga en? Eller har åsikter?
Lite rädd att det ska bli för varmt och att det smälter platsen, men känns ändå som man behöver köra den ganska länge för det.
All hjälp uppskattas och vem vill inte se en ångdriven Land Raider på en turnering i framtiden.
Re: A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k
Jag lyssnade lite på filmen och maskinen använde Bara 4.5 volt vilket är bra för det är bara 3 seriekpplade batteri, men den använder 2 ampere vilket skulle tömma batterier mycket snabbt.
Använd u=r*i för att få reda på vilket motstånd behöver.
Edit. Om ett batteri är på 1000mAh dvs 1Ah borde batterier räcka 0.5h.
EDIT Allt förutsatt att det var en dc transformator han hade vilket jag inte hörde.
Använd u=r*i för att få reda på vilket motstånd behöver.
Edit. Om ett batteri är på 1000mAh dvs 1Ah borde batterier räcka 0.5h.
EDIT Allt förutsatt att det var en dc transformator han hade vilket jag inte hörde.
-
Silvertejp
- Inlägg: 997
- Blev medlem: 20 feb 2010, 22:19
A Tale of Two Gamers - Fjantasy gone 40k
Mr. Coeteaz har fått färg på sig!
och en kille som fortfarande är WiP- speedfreek
- Inlägg: 6927
- Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
- Ort: Göteborg