Tjenare,
Skulle vilja göra en battelwagon utav två rhinos (en ny4th och en gammal 3th) som jag aldrig använder. Har dess utom en gammal warguggi. Är det någon som har en idé om hur man bör göra eller om det är aksrpterat att göra ett skratchbygge.
Ps hur gör man en death rolla?
Bygga en battelwagon
Re: Bygga en battelwagon
Googla efter bilder på konverterade battlewagons, så får du mycket inspiration.
- guildmaster
- Inlägg: 787
- Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Bygga en battelwagon
Pluspoäng om du håller Samma storlek som en vanlig BW.
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Re: Bygga en battelwagon
Jag byggde själva rollan av avloppsrör i plast jag köpte på claes ohlsson för typ 40 kr. bara såga av en lämplig bit. sen använde jag kartongbitar som plåtar och mindre runda bitar plasticard som bultar (klippte ut dem med en sån grej man tar hål i saker med). gick åt rätt mycket superlim 
armarna som rollan sitter fast i chassit med tycker jag fortfarande är knepigt, inte nöjd med de jag gjorde. vet inte vad som kunde funka bra där. om nån har nåt vettigt tips så tas det tacksamt emot. jag använde bitar av sprues, med kartong och plasticard-nitar även där. samt ett par bitar från burnas som jag tyckte såg att kunna sitta uppe vid fästena vid chassit.
här är min egenbyggda rolla till höger på en vanlig battlewagon. till vänster ser du en scratchbyggd battlewagon, tyvärr lite större än en vanlig.

armarna som rollan sitter fast i chassit med tycker jag fortfarande är knepigt, inte nöjd med de jag gjorde. vet inte vad som kunde funka bra där. om nån har nåt vettigt tips så tas det tacksamt emot. jag använde bitar av sprues, med kartong och plasticard-nitar även där. samt ett par bitar från burnas som jag tyckte såg att kunna sitta uppe vid fästena vid chassit.
här är min egenbyggda rolla till höger på en vanlig battlewagon. till vänster ser du en scratchbyggd battlewagon, tyvärr lite större än en vanlig.

- guildmaster
- Inlägg: 787
- Blev medlem: 13 jul 2009, 17:37
- Ort: Lund
- Kontakt:
Re: Bygga en battelwagon
Du kan alltid bygga på höjden!

Fantastisk Dakka tråd med ork conversion: http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... erid=39598

Fantastisk Dakka tråd med ork conversion: http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/po ... erid=39598
Stay alert, trust no one and keep your laser handy!
Bygga en battelwagon
Underbar! Påminner om den gamla goda tiden ie Rogue Trader då en Battlewagon kunde ta så många boys som fysiskt fick plats! Vilket givetvis ledde till hemmabyggen med stora trattliknande konstruktioner där orker i drivor hälldes i.....
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
Re: Bygga en battelwagon
Jag har byggt min på en chimera, en whirlwind, en vyper och en gammal trukk. Som deffrolla använde jag en Treo rör. Sjukt kul bygge där orks har bultar och silvertejpat fast alltihop. 
-
jockelinde
- Inlägg: 188
- Blev medlem: 02 feb 2010, 19:27
- Ort: Göteborg
- Kontakt:
Re: Bygga en battelwagon
Deathrolla:

