Into the Adrantis Nebula Escalation kampanjblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Bootcut

Re: Into the Adrantis Nebula Escalation kampanjblogg

Inlägg av Bootcut »

Haazaxq stretched his still youngling wings when a scent of fresh dna drifted in the wind

Prey

The wings beat a forcefull blow and lifted the young hunting tyrant up in the air and his claws found hold in the sides of an old imperial palace. Down there, sleek and bladed vehicles carrying pray swooping forward over the still lush terrain.

"Dark Eldar", a whisper came hungrily from the void. "Sooo tasty flesh. Hunt and devour them, do not let them drive you from this field."

With a mental roar the newly hatched carnifex downbelow charged and the terrain came alive with claw and tooth wielding tyranids. Some of the devourer wielding lesser bretheren was sent out wide around.

Feast on flesh, spawn of my will, eat their flesh and drink their blood.
Senast redigerad av 1 Bootcut, redigerad totalt 21 gånger.

Bootcut

Inlägg av Bootcut »

Red dawn Tyranids vs Dark eldars.

Som ny så kan jag missa saker, framför allt vad dark eldars trupperna heter. Så rättningar kan komma ske. kommer också skriva lite i omgångar men då det var min första match ever så var jag tvngen å koncentrera mig på en massa regler.

Bild

Pregame
Min Tyrant rullade in Feel no pain + Warp blast, (+ngt mer jag aldrig använde)
5 objectives lades ut och tyraniderna placerade först.

Turn 1.
Uppflyttning av trupper till det stora tornet i mitten av kartan, försökte en warpblast men missade.

Dark elves svarar med att även dom flytta upp och skjuter lite sporadiskt, Men cover + venomthrope ger bra skydd. Dock så turbobosta hans bikes över mina stackars gargoyles men bara ett par dog.

Turn 2. Min tyrant flyttar fram i ruinerna och hans psikrafter verkar ännu inte vaknat, utan lansen missar. Men hans fruktade twin linked devourers äter snabbt upp en av DEs Venoms. Carnifexen avancerar och mina hormagaunts chargar jetbikesen och lyckas mörda 1. Termagants med outflank kommer in bakom de två kvarvarande venomsen men får bara en glance på en av dem.

DE svarar med att dela sin eld på min Tyrant och mina termagants. Tyranten skrattar högt men gauntsen tar en del stryk, dock mest från spinefists meat shielden.

Carnifexen blir chargad av wytches + homon och även om han overwatchar bra så failar han sina saves och dör utan att få slå tillbaka.

Turn 3.
Tyrant gör det han ska och psykar + skjuter på bikesen som närmar sig bakifrån. Mördar dock endast ett par som bryter och flyr. Gauntsen Skjuter men misslyckas att få en till glance.

Hormisarna backar och går vänster för att sätta press på där Carnifexed dog.

DE skjuter på, mycket soakas av Tyranten men fler termisar dör. DEs barge rör sig mot östra objectivet i min deploy. Venom och zoan står mest och hänger i mitten.

Turn 4. Tyranten är förbannad och svänger runt mot bargen. Han lansar en venom (tror jag som överlever) och öppnar eld med sina devourers på bargen som snabbt går ned. Gauntsen harrasar wytches. Endast 2 termis kvar som ställer sig i en skog och skjuter på några raiders.

DE. Homon eldar upp några av mina stackars termisar samt de två kvar varande bikerserna turboboostar över min ensamma stackars gargoyle i min vänstra deploy skog. Inget gör skada på min awesome tyrant.

Turn 5. Mina hormisar chargar bikesen och lyckas sänka en av dom utan alltför tunga förluster själv. Tyrantenten flyger på och lyckas skjuta bort en venom. Zoantropen blastrar på en raider grupp med 2 kills som resultet.

DE Bikesen får en standoff med hormisarna. Witches + homonculusen backar för att säkra ett objective. Sista venom flyger ner för att stödja bikesen och hota målet i min vänstra deployzoon.

Turn 6.
Tyrantent landar (för att kunna röra sig 6), hoppar upp på ett vrak (med 1 objective) och skjter på den sista venomen, lancen träffar men gör bara 1hp i skada. Dock så räckte 12 TL str6 skott efter det (5 pens 1 glance) för att spränga den. Mer standoff i bikes vs hormisar.

DE Skjuter lite på min zoantrope som tar 1 i skada men inte mycket i övrigt. Mer standoff i bikes.

Turn 7.
Hormagaunts stand of. Zoantropen och venomen chargar sonika ut över fältet mot 3 raiders som håller ett mål. Overwatch missar men venomthropsens tentakel förgiftar en stackars raider.

DE. Några skotts skjuta på tyranten men inte myccket annat finns att göra. Närstrid. 2 gaunts dör MEN lcykas till slut få ner sista bikern, objective säkrat med 3 hormisar kvar.
Missar på zoantropen som i gengäld mördar 1 och venomthropen käkar upp sista. Objective 2 säkrat.

End of game

3 objectives säkrade + first blood för Tyraniderna.
2 objectives för DE.

Seger för mig. :) Begicks nog en del missar, var mycket att hålla i huvudet. Men var en skoj match som flöt på hyffsat. Venomthropen och hive tyranten var min sidas mest värdefulla units samt DEs bikes och command squad gjorde bra ifråns sig. Dom stackars venomena hade svårt mot min tyrant. var tvungen å jinka en del för att försöka överleva och det sabbade en hel del av deras skjuta förmåga.

Men tack för god match.
Senast redigerad av 2 Bootcut, redigerad totalt 21 gång.

Bootcut

Inlägg av Bootcut »

reserved post battle dialog

Användarvisningsbild
remz

Inlägg av remz »

Var en riktigt kul dag, och det tror jag alla tyckte!
Roligt att få se allas 750p-listor/gubbar.

Bra sammanfattat bootcut!
En jämn och rolig match, helt klart.
Alltid massa nytt man lär sig och tar med till kommande matcher :P
Ska allt bli en en ljuv hämnd för The Sinister Silent (DE) nästa gång!! ;)
There is no escape from chaos...it marks us all.

< Patrik Andersson >

benmannen

Inlägg av benmannen »

Dags att lägga till 250p till... Jag har lite grejjer i lådorna som nog får vara mitt tillägg denna månad. Den 26/10 ska vi ha allt färdigmålat, hade helst lagt till en till Taurox men en tokig assassin känns roligare.

Jag har bytt beväpning på Tauroxarna lite. Jag testar att skippa tioskotts gatlinggunen och kör med kanonen som den kommer med i grund. Den skjuter en liten blast med S7 AP4. Det tillsammans med en twinnad autokanon kan bli fint... Och bägge skjuter 48".

Så det blir en Culexus assassin på glada 140p, och sen fyller jag på mina tyranider med en till Lictor och en enhet Stealers.

Så listan blir följande:

Militarum Tempestus Commissar: power weapon 40

4 Militarum Tempestus Scions: 2× plasma gun; + 1 Tempestor 100
• Taurox Prime: twin-linked autocannon; searchlight; dozer blade 86
4 Militarum Tempestus Scions: 2× plasma gun; + 1 Tempestor 100
• Taurox Prime: twin-linked autocannon; searchlight; dozer blade 86

Deathleaper 130

2 Lictors 100

7 Genestealers 98
7 Genestealers 98

4 Spore Mines 20

Culexus Assassin 140

998 points
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Yuroo

Inlägg av Yuroo »

Efter lite provspelande igår mot Stefans lista, kommer jag göra några modifieringar.
Trots att jag mötte den asjobbiga Culexus, så funkade två librarians som HQ.
En av dem, en deepande termos, var riktigt kul att spela med.

Kommer köra med något i denna stil:

Chapter Tactics: Imperial Fists (998pts)

+ HQ + (235pts)

* Librarian (145pts) (Codex: Space Marines p80)
(And They Shall Know no Fear, Chapter Tactics, Independent Character, Psyker)
Mastery Level 2 (25pts), The Primarch's Wrath (20pts)
* Terminator Armour (35pts)
Force Sword, Storm Shield (10pts)

* Librarian (90pts) (Codex: Space Marines p80)
(And They Shall Know no Fear, Chapter Tactics, Independent Character, Psyker)
Mastery Level 2 (25pts)
* Power Armour
Boltgun, Force Sword

+ Troops + (260pts)

* Tactical Squad (150pts)
(And They Shall Know no Fear, Chapter Tactics, Combat Squads)
Flamer (5pts), 4x Space Marine (56pts)
* Razorback (75pts)
(Tank)
Lascannon and Twin-Linked Plasma Gun (20pts)
* Space Marine Sergeant (14pts)
Bolt pistol, Bolter

* Tactical Squad (110pts)
Flamer (5pts), Rhino (35pts) (Repair, Tank), 4x Space Marine (56pts)
Bolter, Chainsword

+ Fast Attack + (278pts)

* Attack Bike Squadron (110pts)
(And They Shall Know no Fear, Chapter Tactics)
2x Attack Bike w/ Multimelta (110pts)

* Bike Squad (93pts)
2x Plasma Gun (30pts), 2x Space Marine Biker (42pts)
* Biker Sergeant (21pts)
Bolt pistol

* Land Speeder Squadron (75pts)
* Land Speeder (75pts)
(Deep Strike)
Heavy Bolter, Typhoon Missile Launcher (25pts)

+ Heavy Support + (225pts)

* Devastator Squad (225pts)
2x Missile Launcher (30pts), 2x Multi-Melta (20pts), Rhino (35pts) (Repair, Tank), 9x Space Marine (126pts)
Bolter, Chainsword

benmannen

Inlägg av benmannen »

Vilken skön match det var.

Jag blev helt utplånad till sista man runda 6, och drog in en hel poäng totalt med First Blood, resten lade Marinesen sina smutsiga vantar på... Faktum var att inte många Marines dog alls...

Några highlights:

Deathleapern kom in, sköt in ett hull point i skada på en Rhino, som svar snipeade Razorbacken den med ett enda laserkanon skott. Det var inte illa prickat, dödade sneakmamman trots snap fire och 3+ Cover :)

Men det roligaste var när 2 Bikers assaultade Culexus assassinen (!!!), han fick inte ens slå för de körde över honom. Deras HoW slog ihjäl honom (han hade bara 2W kvar)... Vilken förnedring. Imperiets bästa med stora hjulspår över hela sin fina kroppskondom...

Lictorsarna var bra. De stökade runt och Hit and Runnade men sen blev nerdakkade av lite bikers med plasma. Fanken när jag tänker på saken så tror jag det var samma j****kla biker som körde över assassinen!

Bild

Bild

Bild
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Användarvisningsbild
remz

Inlägg av remz »

Vilken rolig match det lät som att ni hade :D
Skrattade till ibland när jag läste ;)
Nice terräng (och arméer), och kul att få se lite bilder från slagfältet!
There is no escape from chaos...it marks us all.

< Patrik Andersson >

Yuroo

Inlägg av Yuroo »

Just det ja, hade ju en hel del tur när en femma devastators först overwatchade ihjäl två av sju stealers för att sedan rundan efter kuta ner de stackars flyende kycklingarna. Iofs dog två marines i närstriden. Men de var veklingar...

Dina plasmakillar var också jävligt bra på att ha ihjäl själva. Tre av fyra.

Sen lurade du även på mig nightfight warlords traiten...medan du själv tog extra cover save i ruiner...vilket det var fyra av på brädet...say no more...

benmannen

Inlägg av benmannen »

Hmm, jag har efter två matcher börjat tröttna på mina Scions. Det är något fel med människoarméer för mig. Jag tröttnar på dem direkt.

Nån vill köpa två Taurox Primes, 10 Scions med 4 plasmor och en Kommissar :) ??? Målade och klara...

Och här är kaaaaaaanske ett nytt projekt :)

Det blir inte svart ivarjefall...

Bild

Skriv svar